حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد خبر داد:

بازار مسکن یزد در رکود به سر می‌برد

بازار مسکن یزد در رکود به سر می‌برد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد گفت: با توجه به رکود بازار مسکن در کشور و به تبع در استان و شهر یزد، افزایش قیمت زمین تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد به نسبت سال گذشته بوده است.

سید امیر یاسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به قیمت مسکن در یزد اظهار کرد: با توجه به رکود بازار مسکن در کشور و به تبع در استان و شهر یزد، افزایش قیمت زمین تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد به نسبت سال گذشته بوده است.

وی افزود: افزایش قیمت ساختمان عمدتاً به دلیل افزایش قیمت مصالح بوده و با توجه به رکود بازار در حال حاضر خرید و فروش بسیار کاهش یافته است و خرید و فروش مسکن در حال حاضر آنگونه که باید انجام نمی‌شود و مردم نقدینگی خود را در این بخش وارد نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد در پاسخ به این پرسش که سقف اجاره‌بها رعایت می‌شود یا خیر، عنوان کرد: متأسفانه با راه‌اندازی سامانه «خودنویس» توسط وزارت راه‌ و شهرسازی آمار مرتبط با اجاره‌بها از دست اتحادیه املاک خارج شد و آماری در راستای اینکه سقف اجاره‌بها رعایت شده است یا خیر وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سال جاری به نسبت سال گذشته ۷۰ درصد نوشتن قرارداد در بنگاه‌های املاک کاهش یافته است و مردم عمدتاً از سامانه خودنویس برای این موضوع استفاده می‌کنند.

انتهای  خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از