حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
دبیر ستاد انتخابات استان یزد مطرح کرد:

امکان حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری در شعب اخذرای

امکان حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری در شعب اخذرای

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانند در شعب اخذ رای ثابت و سیار حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری، گفت: بر اساس ماده‌واحده مصوب ۱۳۷۹/۰۵/۳۰ مجلس شورای اسلامی و به‌موجب این قانون هر یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری به‌تنهایی و یا چند نامزد مشترکاً می‌توانند در هریک از شعب اخذ رأی و هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها یک نفر نماینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه این نمایندگان بدون دخالت در انجام وظایف عوامل اجرایی و نظارتی می‌توانند حضور داشته باشند ادامه داد: اگر مشاهده‌ تخلفی داشتند می‌توانند مراتب را کتباً به ناظرین شورای نگهبان و هیئت نظارت شهرستان و استان و یا ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: حضور نمایندگان در جلسات بلامانع است و می‌توانند تا آخرین مرحله‌ انتخابات حضور داشته باشند.

رستگاری اظهار داشت: بدین منظور اگر نامزدی می‌خواهد نماینده در شعب اخذ رأی داشته باشد باید با معرفی نامزد مربوطه و مسئول ستاد تبلیغاتی خود به فرمانداری شهرستان توسط نماینده‌ تام‌الاختیار نامزد حداقل پنج‌روز قبل از شروع اخذ رأی به فرمانداری شهرستان معرفی شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: فرمانداران هم موظف‌اند کارت یا معرفی‌نامه نمایندگان مذکور را حداقل ۴۸ ساعت قبل از روز اخذ رأی صادر و تحویل مسئول ستاد انتخابات نامزد مربوطه در آن شهرستان دهند.

انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از