حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد:

انتخابات ریاست‌جمهوری در یزد بدون تخلف طی شد

انتخابات ریاست‌جمهوری در یزد بدون تخلف طی شد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته هیچ‌گونه تخلفی در فرآیند برگزاری انتخابات صورت نگرفت، گفت: ناظران شورای نگهبان مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت‌الله سید ناصر محمدی پیش ‌از‌ ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای انتخابات و رأی مردم بنا نهاده شده است.

وی با بیان اینکه ناظران شورای نگهبان مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی هستند، ادامه داد: انتخابات با تمام خوبی‌هایی که دارد، آفت‌هایی نیز دارد که اگر جلوی این آفت‌ها گرفته نشود، نمی‌توان انتخابات را انتخابات خوب و سالم قلمداد کرد و این رویه تأثیر منفی خواهد داشت.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد اضافه کرد: آفت‌هایی که می‌تواند انتخابات را زیر سؤال ببرد، مداخله‌‌گری‌های بی‌جا، تبلیغات پیش از موعد و یا پس از موعد و ... است که در کشور ما شورای نگهبان، مسئول حفظ فرآیند انتخابات از این آفات بوده و برای برگزاری انتخابات در سلامت کامل تلاش می‌کند.

وی در رابطه با فرآیند تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرآیند انتخابات این افراد از داخل استان‌ها شروع می‌شود؛ در طول زمان برای افرادی که احتمال نامزد شدن آن‌ها برای انتخابات وجود دارد، پرونده‌ای تشکیل می‌شود و مستندات لازم برای تائید و یا عدم تائید صلاحیت افراد جمع‌آوری و راستی آزمایی می‌شود و در زمان لازم از این مستندات و پرونده بهره‌برداری می‌شود. تاکنون بانک اطلاعات ۶۰۰ نفر از افرادی که از استان یزد نامزد انتخابات‌های مختلف بودند تهیه و در دفتر شورای نگهبان موجود است.

محمدی در مورد راستی آزمایی مستنداتی که راجع به افراد مختلف به دفتر شورای نگهبان ارسال می‌شود، تصریح کرد: در استان و در هر شهرستان چندین نفر محقق آموزش‌دیده حضور دارند تا علاوه بر تلاش برای تکمیل هرچه بهتر پرونده افراد، مستندات ارسالی را راستی آزمایی کنند. تاکنون سه هزار نیروی مردمی همکار به عنوان ناظر در امر انتخابات در استان جذب و سازماندهی شدند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد در رابطه با انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این انتخابات نیز به مانند سایر انتخابات ناظران شورای نگهبان در تمام فرآیند برگزاری انتخابات حضور داشته و برای برگزاری انتخابات سالم تلاش کردند.

وی در مورد تخلفات صورت‌گرفته در انتخابات اخیر ادامه داد: هیچ‌گونه تخلف مستندی در فرآیند برگزاری انتخابات در استان یزد صورت نگرفت.

محمدی در رابطه با فعالیت دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد گفت: این دفتر در طول سال فعال است و در همه شهرستان‌ها به غیر از زارچ نیز به‌صورت پاره‌وقت دایر است و در زمینه نگهداشت ناظران، تهیه بانک‌های اطلاعاتی مرتبط و تبیین مواضع شورای نگهبان در سطح استان فعال است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از