حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یزدی‌ها برای خرید عجله نکنند؛

انتظار مردم در نمایشگاه پاییزه یزد برآورده می‌شود؟

انتظار مردم در نمایشگاه پاییزه یزد برآورده می‌شود؟

ر شهریور ماه امسال نیز نمایشگاه پاییزه در آستانه آغاز سال تحصیلی در یزد برپا می‌شود و مسئولان امر از مردم تقاضا دارند در خرید برای آغاز سال تحصیلی عجله نکنند و خریدهای خود را از این نمایشگاه انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»،  هر ساله در استان یزد در ایام مختلفی از سال از جمله پیش از آغاز سال جدید، پیش از آغاز سال تحصیلی و همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با عناوین مختلفی چون نمایشگاه بهاره، پاییزه و... برپا می‌شود که  مورد اقبال و استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد.

عرضه مستقیم کالا از محل تولیدکننده به مصرف‌کننده که باعث کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و در نتیجه عرضه کالا با قیمت پایین‌تر نسبت به بازار می‌شود، دسترسی آسان و ارزان‌تر مردم به کالا‌های مورد نیاز، ایجاد فضایی برای معرفی و فروش محصولات تولیدکنندگان و کارآفرینان محلی و معرفی محصولات جدید و ارتقای اطلاعات خانواده‌ها درباره گزینه‌های مختلف موجود در بازار از جمله اهدافی است که مسئولان امر در برپایی این نمایشگاه‌ها دنبال می‌کنند.

سال گذشته برگزاری نمایشگاه پاییزه استان یزد با حواشی روبرو شد، از طرفی بازاریان یزد معتقد بودند که از ابتدای سال، تولیدات خود را برای عرضه در زمان شروع مدارس شروع می‌کنند و در این مدت به زمان شهریور امیدوار هستند که بتوانند امرارمعاش کند و مالیات خود را بپردازند اما برگزاری نمایشگاه درست در زمانی که تقاضای این کالاها زیاد است، کلید می‌خورد و باعث ایجاد اختلال در کسب‌وکار آن‌ها و در نهایت امرا معاششان می‌شود و از طرفی محل برگزاری نمایشگاه سال گذشته در باغ دولت‌آبادی یزد بود که مردم را با نبود فضای کافی برای بازدید و همچنین مشکلات ترافیکی دچار کرد که امسال تدابیری در این زمینه اندیشیده شده است.

انتظار مردم در نمایشگاه پاییزه یزد برآورده می‌شود؟

در شهریور ماه امسال نیز نمایشگاه پاییزه در آستانه آغاز سال تحصیلی در یزد برپا می‌شود و مسئولان استان یزد برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این نمایشگاه را از مدت‌ها قبل انجام داده‌اند، البته یکی از بحث‌ها و گلایه‌های دیگری که مردم در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها دارند این است که زمان برگزاری نمایشگاه تقریباً پایان تابستان است و مردم خریدهای خود را برای آغاز سال تحصیلی انجام داده‌اند، با توجه به اینکه امکان تغییر زمان برگزاری نمایشگاه وجود ندارد و تدابیر و تخفیف‌های ویژه‌ای که برای نمایشگاه پاییزه دیده شده است بهتر است مردم برای خرید عجله نکنند و اقلام و اجناس مورد نیاز خود را از این نمایشگاه تهیه کنند که به نظر می‌رسد در این صورت نه تنها ضرر نخواهند کرد بلکه خریدی لذت‌بخش را تجربه می‌کنند.

محمدرضا پاکدل، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به برگزاری نمایشگاه پاییزه در شهر یزد گفت: نمایشگاه پاییزه امسال یزد از 15 شهریور لغایت 23 شهریور در محل نمایشگاه‌های دائمی استان  یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همانگونه که از در نمایشگاه سال گذشته  مشهود بود، برای اینکه مردم استان بالاترین میزان بهره‌برداری از نمایشگاه را داشته باشند، دستگاه‌های حاکمیتی مخصوصاً استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و... در حوزه برنامه‌ریزی‌ها با تمام توان سعی کردند تا برحسب نیاز حضور و مداخله داشته باشند تا نمایشگاه غنی برپا شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد عنوان کرد: برای برپایی نمایشگاه امسال در چند محور برای خدمات‌دهی بیشتر به مردم استان به صورت ویژه کار شده است و از مردم تقاضا داریم خانواده‌ها متناسب با شرایطی که در این نمایشگاه طراحی و دیده شده است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند با خرید از این نمایشگاه بهترین بهره‌برداری را از خدمات و تخفیف‌های این نمایشگاه داشته باشند.

انتظار مردم در نمایشگاه پاییزه یزد برآورده می‌شود؟

وی گفت: در نمایشگاه پاییزه امسال به طور خاص و ويژه به حوزه لوازم التحریر پرداخته شده است، دو تولیدکننده مطرح لوازم‌التحریر در استان یزد فعال هستند که هر دو  واحد تولید مقرر شده محصولات خود را با کف قیمت در این نمایشکاه عرضه کنند و مجموعه‌های دیگری نیز با همکاری با اتحادیه لوازم‌‌التحریر استان حضور دارند و با برخی از شرکت‌های خارج از استان نیز  برای حضور در نمایشگاه انجام شده است.

پاکدل افزود: انواع لوازم‌التحریر با شرایط بسیار مناسب و مطلوب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و ضرورت دارد خانواده‌ها، به خصوص خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حتما بتوانند از تخفیف‌ها و شرایطی که در نمایشگاه وجود دارد و با قیمت بازار بسیار متفاوت است بهره‌مند شوند.

وی گفت: شرایط خوبی نیز برای عرضه کیف، کفش و پوشاک در این نمایشگاه دیده شده است، با  مجموعه‌های بسیار خوبی در این حوزه هماهنگی لازم شده است و مخصوصاً برای گروه‌های هدف دانش‌آموزان و دانشجویان در این حوزه تدارک بسیار خوبی دیده شده است.

 پاکدل اضافه کرد: اتحادیه‌های کیف و کفش و پوشاک یزد در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند و تعداد قابل توجهی از فعالان این دو صنف نیز در نمایشگاه پاییزه امسال با قدرت حاضر خواهند بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در خصوص عرضه گروه اقلام اساسی و مواد غذایی استان در نمایشگاه نیز گفت: هشت سکوی شاخص و برتر استان که بهترین عملکرد را از زمان راه‌اندازی سکوها در استان داشتند انتخاب شدند و فضای مناسبی در نمایشگاه به آنها اختصاص داده شده است که کالا و اقلام اساسی مردم را با کف قیمت و تقریبا به قیمت کارخانه در نمایشگاه عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: برای تأمین و عرضه کالای تنظیم بازار و یارانه‌ای نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای نمایشگاه امسال انجام شده است و بنا داریم حجم بالایی از مرغ منجمد با قیمت بسیار مناسب و همچنین مرغ گرم را عرضه کنیم و همچنین تا جای ممکن گوشت گرم تنظیم بازار نیز در نمایشگاه عرضه کنیم و از ظرفیت موجود در بالاترین سطح استفاده کنیم.

پاکدل در خصوص عرضه میوه در نمایشگاه پاییزه امسال نیز گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که میوه با قیمت میادین میوه و تره‌بار  و یا کف قیمت در نمایشگاه عرضه شود و و شرایط ویژه و بسیار خوبی برای خرید مردم فراهم شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد تصریح کرد: از اوایل تیرماه امسال برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه پاییزه یزد آغاز شده و جزئیات این برنامه با جزئیات پیگیری شده است، اولین اقدام این بوده است که در تمام حوزه‌ها جلسات متعددی با رؤسای اتحادیه‌های مختلف کیف، کفش، پوشاک، مواد غذایی، لوازم التحریر و... جلساتی برگزار کردیم تمام توان خود را به کار بردیم تا از واحدهای تولیدی، صنفی و عرضه‌کننده استان استفاده شود.

انتظار مردم در نمایشگاه پاییزه یزد برآورده می‌شود؟

پاکدل اضافه کرد: هر کجا که واحدهای تولیدی و صنفی استان با قدرت و قوی ظاهر شدند، خود نیز آن حوزه را  در نمایشگاه را مدیریت می‌کنند و در هر حوزه‌ای که تقاضا وجود نداشت و واحدها تمایلی برای حضور در نمایشگاه نداشتند طبیعتاً برنامه‌ریزی صورت گرفت و مجموعه‌های قدرتمند خارج از استان را دعوت کردیم تا به ارائه خدمت به مردم استان بپردازند، البته امسال واحدهای صنفی حضور بسیار پر رنگی در این نمایشگاه دارند و عمده خدمات توسط واحدهای صنفی استان ارائه می‌شود. 

 

وی در خصوص محل برگزاری نمایشگاه پاییزه نیز گفت: هر چند که مردم برای حضور در نمایشگاه پاییزه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد مسافت زیادی باید طی کنند اما در حال برنامه‌ریزی هستیم که سرویس ایاب و ذهاب برای مردم فراهم شود تا دسترسی راحت‌تر شود، ضمن اینکه این محل به دلیل فضا و پارکینگ مناسب، خدمات ویژه‌ای که می‌خواهیم به مردم بدهیم و شرایط خود نمایشگاه و محوطه‌سازی که دارد بهتر و بیشتر در شأن مردم استان است.

 

پاکدل عنوان کرد: پیش‌بینی کردیم جداقل 120 تا 130 هزار نفر در از نمایشگاه پاییزه امسال بازدید کنند و طبیعتاً برای این میزان بازدید و استقبال برنامه‌ریزی کاملی هم در تأمین کالا و هم در ارائه خدمات مختلف و هم در برقراری امنیت و اصول ایمنی انجام شده است.

 

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌ها، رایزنی‌ها و مذاکراتی که با واحدهای تولیدی انجام شده کالاها در نمایشگاه پاییزه امسال با قیمت کارخانه و یا عمده‌فروشی به مردم عرضه می‌شود بنابراین خانواده‌ها با درنظر گرفتن این موضوع، برنامه‌ریزی داشته باشند تا از این نمایشگاه بهره را ببرند و کالاهای مورد نیاز خود به خصوص کالاهایی که در این ایام و آغاز سال تحصیلی با افزایش تقاضا روبروست از این نمایشگاه با قیمت بسیار مناسب و با تخفیف‌های ویژه تهیه کنند.

 

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حضور واحدهای تولیدی و صنفی در نمایشگاه پاییزه امسال امیدواریم که هم مردم و هم تولیدکنندگان و واحدهای صنفی بیشترین بهره‌برداری از نمایشگاه امسال داشته باشند و هر سال با رفع معایب و نواقصی که در برگزاری نمایشگاه‌های قبل وجود دارد تجریه خرید  و فروشی لذت بخش برای عموم مردم در این رویدادها فراهم شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از