حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

ایران الگوی کشور مستقل در دنیا است

ایران الگوی کشور مستقل در دنیا است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک الگوی کشور مستقل در دنیا مطرح است و قدرتی که امروز در خاورمیانه و در بین کشورهای منطقه دارد در دنیا زبانزد است.

عزیزالله سیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام راحل اظهار کرد: انقلاب اسلامی باعث شد تا اهدافی که مردم در اوایل انقلاب وحتی پیش از انقلاب اسلامی در نظر داشتند، به رهبری امام خمینی (ره) محقق شود و امروز در سراسر دنیا با همان اعتقاد و ایمان در حال رشد و پیشرفت است.

وی افزود: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» یکی از اصلی‌ترین شعارهای ملت ایران بود و به لطف خداوند این شعار به صورت کامل در کشور با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه جمهوری به تمام معنا در کشور ایران در حال اجرا است، عنوان کرد: کوچکترین واحد حاکمیتی کشور در نظام جمهوری اسلامی ایران تا بالاترین مقام اجرایی کشور، از کوچکترین روستا تا بزرگترین شهرها، همه مردم در انتخاب مسئولان روستا، شهر و کشور خود نقش دارند.

وی ادامه داد: یکی از کشورهایی که می‌توان گفت به عنوان دموکراسی‌ترین کشور در دنیا شناخته شده است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سیفی با اشاره به بُعد استقلالی کشور عنوان کرد: امروز در دنیا تنها کشوری که به معنای واقعی کلمه بر روی پای خود ایستاده و شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» که در اوایل انقلاب سر داده و آن‌ را دنبال می‌کند نیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه کشور ایران نه به شرق و نه به غرب وابسته است، ادامه داد: کشور ایران با اهدافی که نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر داشته و دارد در حال پیشروی است و امروز نیز مقام معظم رهبری اهدافی که امام خمینی (ره) در پیش داشتند، تمام و کمال دنبال می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک الگوی کشور مستقل در دنیا مطرح است و قدرتی که امروز در خاورمیانه و در بین کشورهای منطقه دارد در دنیا زبانزد است.

وی ادامه داد: برتری نظامی کشور ایران در منطقه در راستای اجرای قوانین دینی و اسلامی و نه قدرتی در راستای استیلا بر کشور دیگر، قدرت اسلام را به دنیا نشان می‌دهد و این استقلال نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... ایران است که در سطح بین‌الملل زبانزد مجامع بین‌المللی است.

سیفی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در سایر زمینه‌ها در سطح بین‌الملل پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را داشته است، گفت: امروزه نظام استکباری یک جنگ اقتصادی را بر کشور ما تحمیل کرده و با تحریم‌های ظالمانه تلاش دارند تا نظام اقتصادی کشور را ضربه‌پذیر کنند.

وی ادامه داد: با حضور مردم در صحنه‌های انقلاب و تحمل این فشارها اجازه ندادند تا دشمن در این جنگ اقتصادی پیروز شود و امید است با همکاری و همدلی تمام مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و با همکاری مردم بتوانیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به شهادت رئیس جمهور و جمعی از همراهان وی تصریح کرد: چشم دنیا به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران است تا ببینند مردم چه کسی را به عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور انتخاب خواهند کرد.

وی عنوان کرد: به برکت خون شهدای انقلاب و به برکت حضور گسترده مردم در صحنه‌های انقلاب به ویژه تشییع پیکر شهدای خدمت، این ملت نشان دادند که نظام، رهبر و انقلاب خود را دوست دارند و امید است در انتخابات پیش‌رو همچون گذشته حضور پرشور مردم را شاهد باشیم و با انتخاب رئیس جمهوری مردمی و انقلابی همان آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران که امام راحل ترسیم کرده بودند، دنبال شود و انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب جهانی تا ظهور حضرت حجت (عج) تداوم‌بخش باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از