حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
در شب خاطره «غربِ خون» صورت گرفت؛

برگزاری چهلمین یادواره سالگرد شهادت ۲۸ نوجوان یزدی

برگزاری چهلمین یادواره سالگرد شهادت ۲۸ نوجوان یزدی

به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت ۲۸ شهید نوجوان یزدی، شب خاطره «غربِ خون» با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، همرزمان شهدا، مسئولان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش یزدرسا، همزمان با سالگرد شهادت ۲۸ شهید نوجوان و جوان یزدی، شب خاطره «غربِ خون» با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، سردار حسن رستگارپناه فرمانده سابق سپاه کردستان، سردار محمدمهدی فرهنگ دوست از فرماندهان دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در مجتمع فرهنگی کربلا برگزار شد.

 

سردار حسن رستگار پناه، از فرماندهان دفاع مقدس، حسن مسموتی باوی و فاطمه ارشاد مادر شهید محمدرضا زحمتکش از شهدای یزدی جبهه غرب در این مراسم به بیان خاطره پرداختند.

 

اجرای تعزیه، پخش پشت صحنه مستند پولیتزر برای اولین بار، اجرای گروه سرود و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های شب خاطره غرب خون بود.

 

در روز ۲۱ مهرماه ۱۳۶۲ و همزمان با دهه اول محرم، ۲۸ نفر از نوجوانان و جوانان بسیجی یزدی که به جبهه غرب اعزام شده بودند در روستاهای «نیر» و «تنگی‌سر» کردستان با نیروهای دموکرات ضد انقلاب درگیر می‌شوند که در این نبرد تعدادی از آنها به شهادت می‌رسند و با خیانت معدودی از فریب خوردگان بومی منطقه، بقیه آنها به اسارت حزب دموکرات در می‌آیند و با بدترین نوع شکنجه، مظلومانه به شهادت می‌رسند.

 

این برنامه به همت حوزه هنری استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی یزد برگزار شد.

 

انتهای پبام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از