حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری یزد مطرح کرد:

برگزاری 3 شبانه‌روز جشن در پیاده‌راه حضرت ولی‌عصر

برگزاری 3 شبانه‌روز جشن در پیاده‌راه حضرت ولی‌عصر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: پیاده‌راه حضرت ولیعصر به مدت 3 روز برای سومین سال متوالی از 4 لغایت 6 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، مصطفی زارع‌زاده در نشست اطلاع‌رسانی برنامه‌های حوزه مهدویت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برگزاری پیاده‌راه حضرت ولیعصر (عج) ذکر و اظهار داشت: این پیاده‌راه در حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان انبیاء به مدت سه روز از ۴ لغایت ۶ اسفند برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای این پیاده‌راه در نظر گرفته شده که شامل برگزاری جشن‌های مذهبی، غرفه‌های فرهنگی، ورزشی و بازارچه‌های فروش و خدمت، ارائه ۴۰ ابر بازی، چند پویش برنامه ریزی شده که این برنامه ها در طول این سه روز از ساعت ۱۰ صبح هر روز آغاز می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری با تأکید بر اینکه قاب فیروزه‌ای یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در خلال این پیاده‌راه انجام می‌شود که با پشتیبانی و کمک مردم محله و گروه‌های مردمی شهر انجام می‌شود تصریح کرد: نقش این سازمان بیشتر در زمینه فکری، پشتیبانی است تا به‌مرور این فرهنگ فراگیر شود و توسط خود مردم تمام امور را بر عهده بگیرند.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز قرار است در این مدت به ارائه خدمت بپردازند تصریح کرد: سازمان انتقال خون، کانون پرورش فکری، گروه‌های سرود و مؤسسات خیریه و مهدویت نیز برنامه‌ریزی شده که در این ایام و در این پیاده‌راه به ارائه خدمت بپردازند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان را برای جشن نیمه شعبان را پیاده‌روی بزرگ خانوادگی ذکر و گفت: این پیاده‌روی در کنار قبور شهدای گمنام مدفون در میدان حج آغاز و به سمت بلوار ولی‌عصر حرکت می‌کنند و اطلاع‌رسانی آن آغاز و جوائزی نیز به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و سه کمک هزینه کربلا و ۸ کمک هزینه مشهد و ۱۲ کمک هزینه سفر به شهر مقدس قم و جمکران و ۱۱۴ کارت هدیه یک‌میلیون‌تومانی نیز از دیگر جوائز این برنامه است که صبح روز ۴ اسفند با  قرائت دعای ندبه آغاز می‌شود.

زارع‌زاده با تأکید بر اینکه افرادی که در این برنامه حاضر می‌شوند عدد ۳ را به سامانه ۳۰۰۶۱۵۹ ارسال کنند خاطرنشان کرد: بعد از ارسال پیامک باید کد ملی و محله ای که سکونت دارند را ارسال تا ثبت‌نام آنها تکمیل شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان را برای اعیاد شعبانیه را پیاده‌روی سربازان کوچک صاحب‌الزمان ذکر و تصریح کرد: این طرح برای اولین‌بار در سطح کشور در یزد اجرا می‌شود و اگر به‌خوبی اجرا شود به‌صورت الگو به سراسر کشور ارائه شود.

زارع‌زاده در مورد زمان و مکان برگزاری این برنامه گفت: جمعه منتهی به نیمه شعبان ویژه کودکان ۶ تا ۱۰ به همراه مادرانشان در حسینیه محمودآباد با حضور آیت‌الله صدیقی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تأکید بر اینکه در حاشیه برگزاری پیاده‌راه ولیعصر اتفاقات متعددی برنامه‌ریزی شده است گفت: حضور دانش‌آموزان در شنبه صبح مدارس شهر می‌توانند در این محل حاضر شوند که برنامه‌های متعددی برای این قشر در نظر گرفته شده است.

وی مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در جشن‌های محلات را یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان ذکر و گفت: سیاست سازمان این است که در این برنامه‌های محلی کمتر در نیمه شعبان حضور داشته باشیم تا جنبه مردمی آن حفظ شود؛ ولی در محلاتی که احساس می‌کنیم دارای مشکلاتی هستند قرار شده کمک‌هایی به آنها ارائه بدهیم که شاهد حضور و حفظ این برنامه‌های در سطح محلات نیز باشیم.

زارع‌زاده یکی دیگر از برنامه‌ها را مسابقه کتاب‌خوانی ذکر و اظهار داشت: مسابقه جرعه مهدویت در سال دو بار برگزار می‌شود که در این ایام نیز در فضاهای مختلف و ویژه اقشار مختلف برگزارمی شود.

وی اهدای زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت به ۶۰۰ خانواده خوش جمعیت را از دیگر برنامه های این سازمان ذکر و خاطرنشان کرد: تاکنون چند مرحله متعدد واگذاری زمین به خانواده های خوش جمعیت را در استان یزد شاهد بودیم و جزو استان پیشرو در این زمینه هستیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از