حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد:

بهره‌مندی ۴۶ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر

بهره‌مندی ۴۶ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: با پایان یافتن طرح نوروزی هلال‌احمر یزد به ۴۶ هزار و ۳۳۸ تن از مسافران نوروزی در پست‌های نوروزی هلال‌احمر در یزد خدمات مربوطه ارائه‌شده است.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد، محمد عشقی با اشاره به اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در یزد، اظهار کرد: با پایان یافتن این طرح، ۴۶ هزار و ۳۳۸ مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر یزد در ایستگاه‌های نوروزی در سطح استان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه این طرح از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت، افزود: در این طرح، خدماتی از جمله ایستگاه سلامت، ایجاد فضای دوستدار کودک برای سرگرمی و بازی کودکان همراه با آموزش، آموزش امداد و کمک‌های اولیه، آموزش مهارت‌های ایمنی، خیمه‌نماز، طرح یاس و... ارائه‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با بیان اینکه تعداد هشت پست ثابت و هفت اکیپ سیار اعضای جوانان هلال‌احمر در این طرح فعالیت دارند، افزود: در این مدت با مشارکت و تلاش یک هزار و ۶۰۶ نفر/روز، تعداد ۱۱ هزار و ۶۸۲ مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر استفاده کردند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی ۵هزار و ۸۳۸ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند و ۳ هزار و ۲۶۶ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به فعالیت هفت پست پیاده سحاب در نقاط مختلف گردشگری و بافت قدیم استان و شهرستان‌ها افزود: بیش از ۹ هزار و ۲۹۶ مسافر توسط اعضای تیم سحاب با نقاط حادثه‌خیز و ایمنی در سفر آشنا شدند.

وی در ادامه، اظهار کرد: در ایام طرح نوروزی، ۵ هزار و ۷۸۰ نفر به پویش ملی بهرفت «بهبود رفتارهای ترافیکی» پیوسته و در بخش‌های پیشگیری از مخاطرات و توزیع اقلام فرهنگی و اجرای پویش سبز که به‌منظور حفظ محیط‌زیست انجام شد، هم‌وطنان و هم استانی‌ها از خدمات ارائه‌شده استفاده کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت، جوانان ۳هزار و ۲۱۹ نفر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و ۲هزار و ۶۱۱ نفر آموزش سنجش فشارخون به مسافرین ارائه شد.

عشقی با اشاره به بهره‌مندی ۹هزار و ۲۹۶ نفر از خدمات امدادی و بشردوستانه تیم سحاب بیان کرد: در ۱۳ فروردین‌ماه مصادف با روز طبیعت، جوانان عضو تیم سحاب هلال‌احمر استان یزد با توزیع ۷ هزار و ۱۱۰ اقلام زیست‌محیطی و توصیه‌های آن، در بوستان‌ها به مردم و مسافرین خدمات ارائه کردند.

وی تصریح کرد: ۷هزار و۴۳۰ اصله نهال در اجرای پویش درختکاری با شعار «یک روز درختکاری، یک عمر نگهداری، نوروز بدون زباله زیباست» در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با هدف کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی با همکاری منابع طبیعی و دیگر نهادها و مشارکت اعضا جوانان و داوطلبان هلال‌احمر در سراسر استان کاشته شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از