حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
چراغ راه؛

به سوى معبود باید پرواز کنیم

به سوى معبود باید پرواز کنیم

شهید سید حسن حسینی بغداد آبادی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۷ در شهرستان مهریز یزد به دنیا آمد و سرانجام ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در شرق رود دجله به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» شهید سید حسن حسینی بغداد آبادی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۷ در شهرستان مهریز یزد به دنیا آمد و تا پایان دوم متوسطه تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی با سمت تک‌تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در شرق رود دجله به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جای ماند تا ۲۲ دی ۱۳۷۳ پس از تفحص در گلزار شهدای بغداد آباد به خاک سپرده شد.

 

 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

 

ملت شريف، ما وظيفه سنگينى داريم و آن وظيفه سنگين اين است كه از خون بيش از ۷۲ هزار شهيد و هزاران جانباز پاسدارى كنيم و براى اين پاسدارى بايد كشته بدهيم و كشته شويم.

برادران و خواهران عزيزم! چند جمله اى به عنوان وصيت نامه به نظرم رسيد كه بايد خدمتتان عرض كنم. ملت شهيدپرور! ملت عزيز! اگر چه فرزندان شما رفتند، اگر چه دوستان و رفقاى شما رفتند شما آماده باشيد تا اسلحه آن ها بر زمين نيفتد. بدانيد كه اين دنيا جاى ماندن نيست و بايد يک روزى رفت. «ان لله و انا اليه راجعون» ما همه از او هستيم و باز گشت همه به سوى اوست. پس چه بهتر كه در راه او باشد. پس چه خوب است كه براى يارى قرآن و يارى اسلام باشد، براى يارى حسين(ع) زمانمان باشد، تا از اين راه ها به ملكوت پرواز كنيم، پرواز كنيم به سوى معبود، به سوى معشوق.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از