حالت تاریک
سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
یادداشت؛

به نقطه اوج جادویی‌ترین مهمانی رسیدیم

به نقطه اوج جادویی‌ترین مهمانی رسیدیم

رمضان، جادویی‌ترین مهمان و مهمانی آسمان است که با زیبایی خود زمین را فرا گرفت و اکنون به نقطه اوج روحیت و عبادت نزدیک شدیم.

به گزارش «یزدرسا»، سوسن شکوفه؛ امام سجاد (ع) با بیانی زیبا و حسرت‌آمیز به وداع با ماه رمضان پرداخته (دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه) و می‌فرماید: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا شَهْرَ الله الْأَکْبَرَ وَ یَا عِیدَ أَوْلِیَائِهِ الْأَعْظَمَ»؛ خداحافظ ای ماه بزرگ خدا و عید بزرگ اولیای خدا! «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَکْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ وَ یَا خَیْرَ شَهْرٍ فِی الْأَیَّامِ وَ السَّاعَاتِ»؛ خداحافظ ای بزرگ‌ترین همراه از میان زمان‌ها و اوقات؛ و بهترین ماه‌ها در ایّام و ساعات. «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ فِیهِ الْآمَالُ وَ نُشِرَتْ فِیهِ الْأَعْمَالُ»؛ خداحافظ ای ماهی که آرزوهایمان در تو نزدیک شد؛ خداحافظ ای ماهی که اعمال نیک در تو منتشر شد.

در پرتوهای زرد و خوشه‌های نور، سفری زمانی آغاز می‌شود، سفری که دل را به سوی لحظاتی از آرامش و تجدید حیات می‌کشاند. رمضان، جادویی‌ترین مهمان و مهمانی آسمان است که با زیبایی خود زمین را فرا می‌گیرد.

در پایان راه، هر قدمی که فرد مسلمان می‌گذارد، دل را به‌سوی ماه مقدس نزدیک‌تر می‌کند. خوشا به حال افرادی که از ماه رمضان برای روحانی‌تر شدن و ارتقای معنویت خود استفاده کرده و احساس بهبود و خوشحالی بیشتری برای خود خریدند. آن‌ها با کمک به دیگران، با عبادت در این فرصت طلایی، روح خویش را آرام ساختند. 

رؤیای حرمان غذا و آب طی این ماه، این افراد را به ارزش چیزهای ترقی و زیبایی‌های دنیوی بیشتر از پیش توجه داد. آن‌ها خوب می‌دانستند که بهترین آرام‌بخش، بهترین مسکن، بهترین انرژی‌زا وصل شدن به قدرت لایتناهی است و روح خود را در این حوض نور جلا دادند.

اکنون آخرین روزها و لحظات این ماه برای آن‌ها بسیار ارزشمندند؛ زیرا هر آغازی نیازمند خاتمه‌ای است. این خاتمه، نقطه اوج روحیت و عبادت است که فرد را به سوی انس با خداوند بیشتر می‌کشاند.

در این پایان راه، هر ساعتی که از دست رود، یک موقعیت دیگر برای فراگیری و پرورش روحیه مذهبی است. هر صلواتی، هر قرآنی که خوانده می‌شود، یک قطره جادویی از بخشش الهی است که دل را سیر کرده و روح را پرورش می‌دهد.

در این روزهای پایانی، هر فرد مسلمانانی، با زیبایی و تمرکز بیشتری به عبادت و طاعت می‌پردازد. هر رکعتی، هر دعا، هر لحظه‌ای از آگاهی و توجه، فرد را به سوی روشنایی و رضایت الهی نزدیک‌تر می‌کند.

این روزهای پایانی، زمانی برای تأمل و ارزیابی است؛ زمانی که با دقت به اعمال و اندیشه‌های خود می‌نگریم و به دستاوردهای این ماه مبارک افتخار می‌کنیم. این زمان موعود برای تقرب به خداوند و انعکاس بر سیره حضرت رسول (ص) است.

در پایان راه، با خاتمه‌ای خوش، مسلمانان را به سوی عید و فراز روزهای شاد و پر خوشی می‌برد. امیدواریم که هر لحظه از این روزهای پایانی، با برکت و نعمت الهی پر شود و عبادات و طاعات همگان موردقبول حضرت الهی قرار گیرد.

عشق آسمانی رمضان، با شکوه و بزرگی، در قلب هر مسلمان به وجود می‌آید. در این ماه مقدس، هر مسلمانی از زندگی رمضانی لذت می‌برد؛ از آغاز تا پایان، هر لحظه را با عبادت و طاعت پر می‌کند. هر روز به معنایی جدیدترین چالش و فرصت است؛ زمانی که با خوشنودی خداوند، به سوی رشد و تحول روحی می‌پیماید. در این ماه، با پاکی و انس با قرآن، در روحیه‌ای از صفا و صفوت مستقر می‌شود.

سوسن شکوفه؛ فعال رسانه‌ای
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از