حالت تاریک
دوشنبه, 09 مهر 1403
سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد:

تبلیغات تجاری شهر بلای جان فرهنگ شده است

تبلیغات تجاری شهر بلای جان فرهنگ شده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: گاهی یک بنر تبلیغات تجاری آن‌چنان اثر مخرب دارد که با صدها کار فرهنگی نمی‌توان آن را جبران کرد.

سید ناصر حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»؛ با اشاره به اینکه رسالت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، ارتقای فرهنگ جامعه است اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در تلاش است تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای انتقال مفاهیم به فرهنگ‌سازی در سطح شهر و جامعه بپردازد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: بسیاری از همشهریان به دلایل مختلف از جمله مشغله‌های روزمره  بیشتر از طریق آرایه‌های تبلیغاتی شهری مانند بیلبوردها، پل‌ها و استندها مخاطب پیام‌ها و محتواهای فرهنگی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه گاهی نصب یک بنر تبلیغات تجاری در سطح شهر آن‌چنان اثر مخرب دارد که با صدها کار فرهنگی نمی‌توان آن را جبران کرد بیان کرد: بر کسی ‌پوشیده نیست برخی تبلیغات تجاری چه بلایی بر سر فرهنگ و سبک زندگی جامعه آورده است؛ تجمل‌گرایی، مصرف‌گرایی، عادی‌سازی روابط نامحرم و بسیاری از خرده‌فرهنگ‌های غربی و غیراسلامی و ایرانی امروز محصول همین تبلیغات تجاری است.

حیدری با بیان اینکه هیچ فردی مخالف اصل تبلیغات تجاری در سطح شهر نیست و باتوجه‌به مسئله مهم اقتصاد، وظیفه همگی است تا به نحوی کمک‌کار وضع اقتصاد مخصوصاً تبلیغ و ترویج تولیدات داخلی کالاهای ایرانی باشند تصریح کرد: باید در این زمینه اما به این نکته توجه داشت که حال‌ و روز این روزهای تبلیغات تجاری وضع مطلوبی ندارد که باید متولیان امر دراین‌خصوص تدبیری اتخاذ کنند.

وی افزود: در ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر یزد با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه تخلفات و سودجویی‌هایی از سوی برخی شرکت‌های تبلیغاتی شدیم که علاوه بر پیگیری‌های حقوقی و تشکل پرونده قضایی، به این نتیجه رسید که ادامه روند قبلی به صلاح و منفعت شهر و شهروندان نخواهد بود؛ لذا با تشکیل جلسات متعدد و اخذ نظر کارشناسان تصمیم بر این گرفته شد تا برخی از بیلبوردهایی که در اختیار بخش تجاری بوده در خدمت فرهنگ قرار بگیرد که خوشبختانه این اقدام تأثیرات مثبتی در جامعه داشت و با بازخوردهای بسیار خوبی از شهروندان مواجه شد.

 وی اظهار داشت: البته در همان زمان مصوب شد تا با ایجاد فرصت‌های جدید تبلیغاتی سهم مناسبی نیز برای تبلیغات تجاری در سطح شهر ایجاد شود؛ اما با این تفاوت که این بار باید یک فرمول منصفانه، منطقی و قانونی داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات خوبی که در این دوره انجام شد دو اتفاق مثبت در زمینه تبلیغات شهری هم‌زمان در حال انجام است تصریح کرد: اول اینکه با جانمایی مجدد و روزآمد فضاهای تبلیغات فرهنگی که توسط سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی انجام شد آرایه‌های تبلیغاتی به‌ویژه استندها در مکان‌های بهتر و منظم‌تری قرار خواهند گرفت و دوم اینکه با اقدام سازمان مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری حدوداً ۲۰ پل‌عابر پیاده در آینده‌ای نزدیک با مشارکت بخش خصوصی به شهر اضافه خواهد شد که علاوه بر ایجاد امنیت عبور و مرور برای عابران پیاده فرصت جدیدی برای تبلیغات تجاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از