حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
ناگفته‌هایی که در اتوبوس خبر مطرح شد؛

تصرف شبانه 8 هکتار زمین توسط راه‌آهن یزد

تصرف شبانه 8 هکتار زمین توسط راه‌آهن یزد

اتوبوس خبرنگاران اینبار به منطقه 3 شهر یزد رفت تا از نزدیک شاهد برخی از پروژه‌های عمرانی و مشکلات این منطقه مانند تصرف شبانه 8 هکتار زمین یزد توسط راه‌‌آهن یزد، باشد.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا، اتوبوس خبر شهرداری یزد خبرنگاران را به بازدید از چند پروژه عمرانی در دست اقدام شهرداری منطقه ۳ یزد برد تا از نزدیک در جریان پروژه‌های انجام شده و یا در دست اقدام قرار گیرند.

 

*تردد بیش از ۳ هزار خودرو در شلوغ‌ترین معبر شهر یزد

 

نخستین پروژه بازدید شده توسط اتوبوس خبر، از محل بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یکی از پرترددترین معابر شهر یزد بود.

 

مظاهر طیبی در مورد این پروژه اظهار کرد: بلوار آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۸۳ احداث شد و حد فاصل میدان امام علی(ع) و میدان دانش‌آموز است که به‌عنوان یکی از پرترددترین معابر منطقه ۳ شهر یزد نیز شناخته شده است.

 

شهردار منطقه ۳ شهرداری یزد افزود: در این مدت زمان ۲۰ ساله آسفالت این معبر تعویض نشده بود و با توجه به اینکه در ساعات اوج ترافیک در این محل ۳ هزار و ۳۰۰ خودرو تردد دارند، تصمیم بر این شد تا در چهار فاز تعویض آسفالت، بهسازی آسفالت و پروژه دفع آب‌های سطحی و شبکه انتقال به صورت همزمان انجام شود.

 

وی ادامه داد: اعتبار تخصیص داده شده برای این پروژه ۱۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

 

*آزادسازی ۳ پلاک در راستای کاهش بارترافیکی منطقه ۳ شهر یزد

 

در مقصد دوم، اتوبوس خبرنگاران به بازدید از پروژه‌ای رفت که نزدیک به یک دهه در گیر و دار آزادسازی زمین است؛ بلوار آیت‌الله ابوترابی که در حد فاصل بلوار امام خامنه‌ای و بلوار امیرکبیر واقع شده است با طول هزار و ۷۰۰ متر و عرض ۲۳ متر نزدیک به هشت سال است که مشکل آزادسازی تملکات را دارد و شورای شهر یزد در ۶ ماه گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش بارترافیکی به این پروژه تخصیص داده است.

 

در خلال بازدید از این پروژه شهردار منطقه ۳ از آزادسازی سه پلاک و به تملک درآوردن یک پلاک دیگر در این منطقه خبر داد.

 

اتوبوس خبرنگاران مقصد دوم خود را به سوی پروژه‌های پیاده‌روسازی منطقه ۳ شهرداری یزد ترک کرد و در بلوار سعادت ایستاد تا خبرنگاران بازدیدی از پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی برای معلولان و نابینایان در این بلوار داشته باشند.

 

طیبی با اشاره به اینکه این پروژه از جمله درخواست‌های مردم بود، گفت: پیاده‌روسازی بلوار سعادت با مساحت ۳ هزار مترمربع و با اعتباری نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد که یکی از ۶ پروژه پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی توسط شهرداری منطقه ۳ شهر یزد است.

 

*ترافیک، مهم‌ترین معضل منطقه ۳ شهر یزد

 

با توجه به اینکه ترافیک شهر یزد یکی از معضلات مهم در این شهر است، چهارمین مقصد اتوبوس خبرنگاران نیز پروژه‌ای در راستای کاهش بار ترافیکی بخشی از این منطقه شهر یزد بود.

 

پروژه شهیدان پارساییان به حدفاصل بلوار جانباز و بلوار شهدای گمنام دارای ترافیک سنگینی است که در راستای کاهش این بار ترافیکی پروژه رینگ شهری با طول هزار و۹۰۰ متر و عرض بلوار ۱۰۰ متر احداث شد و تنها شبکه روشنایی آن در حال تکمیل است.

 

در راستای تکمیل این رینگ شهری که از بلوار پارساییان و بلوار ایرج افشار که در محدوده دانشگاه یزد واقع است، ۲/۲ کیلومتر از این پروژه در محدوده تملک دانشگاه یزد است و همچنان آزادسازی این بخش در حال پیگیری است.

 

شهردار منطقه ۳ شرداری یزد در توقف اتوبوس خبرنگاران در بلوار مناجات از تعویض سنگ جدول این بلوار با اعتبار ۷ میلیارد تومان، اصلاحات هندسی ابلاغ شده از سوی معاونت زیربنایی و بلوار دانشجو خبر داد.

 

در میانه مسیر اتوبوس خبرنگاران دو عضو شورای شهر نیز به خبرنگاران پیوستند و محمدمهدی نیکونژاد در اولین صحبت‌های خود گفت: بلوار دکتر اسلامی ندوشن اتصال دهنده دو بلوار شهید قندی و بلوار دفاع مقدس است که جمع بارترافیکی چهارراه اطلسی و ریاضی را انتقال می‌دهد.

 

این عضو شورای شهر ادامه داد: طول این بلوار هزار و ۶۰۰ متر و دارای دو باند ۱۳ متری است که در فاز اول ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: مجموع پروژه‌های عمرانی در منطقه ۳ شهر یزد بیش از سایر مناطق است و ۶۰ تا ۶۵ میلیارد تومان از بودجه این شهرداری به دلیل ضرورت کاهش بارترافیکی که یکی از معضلات مهم منطقه ۳ است، به پروژه‌های عمرانی در راستای حل این معضل اختصاص داده شده است.

 

*۱۳ پروژه فضای سبز در منطقه ۳ شهر یزد در نظر گرفته شده است

 

اوبوس خبرنگاران در پروژه فضای سبز جنب آپارتمان‌های احمدی‌روشن توقف کرد و شهردار منطقه ۳ شهرداری یزد در خصوص این پروژه عنوان کرد: با توجه به ضرورت وجود فضای سبز برای ساکنین و شهروندان، بودجه اولیه با اعتبار ۴ میلیارد تومان به فضایی در حدود ۱۰ هزار مترمربع اختصاص داده شده است.

 

طیبی ادامه داد: خوشبختانه در منطقه ۳ شهر یزد ۱۳ پروژه احداث فضای سبز در نظرگرفته شده است که در مجموع ۲۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: به جز مقوله احداث فضای سبز تکمیل، مرمت و بهسازی آن نیز نیاز به توجه دارد و در این راستا تلاش شده تا به بوستان‌هایی مانند پروژه بوستان مریم که از مدت زمان احداث آن چندین سال می‌گذرد و نیاز به توجه و بهسازی دارد، توجه بیشتر شود.

 

شهردار منطقه ۳ با اشاره به پروژه بوستان مریم گفت: برای بهسازی این بوستان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

*۸ هکتار زمین یزد یک‌شبه به تصرف راه‌آهن درآمد/مقاومت راه‌آهن در برابر مصوبات قانونی

 

در پایان این برنامه ۵ ساعته نیکونژاد به یکی از مسائل مهم در منطقه ۳ شهر یزد اشاره کرد و گفت: هشت هکتار زمین در تصرف راه‌آهن یزد است و علیرغم اینکه در مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به یزد آمده که راه‌آهن این زمین را باید به شهرداری یزد تحویل دهد، همچنان راه‌آهن یزد از زیربار این موضوع شانه خالی می‌کند.

 

وی ادامه داد: شورای شهر یزد کاربرد این زمین را فضای سبز در نظر گرفته است و حتی اقدامات مربوط به نقشه‌برداری و تامین اعتبار آن نیز انجام شده است تا پس از این که راه‌آهن یزد زمین تصرف کرده را مطابق با مصوبه ریاست جمهوری، وزیر کشور و استاندار یزد به شهرداری یزد تحویل داد، هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای استفاده بهینه از این زمین در راستای افزایش نشاط اجتماعی انجام شود، اما متاسفانه علیرغم تمام این مصوبات، راه‌آهن یزد معتقد است که «زمین، ناموس اوست» و همچنان برخلاف این مصوبات عمل می‌کند.

 

پس از این بازدید ۵ ساعته اتوبوس خبرنگاران در ایستگاه پایانی توقف کرد و در یک نشست خبری، خبرنگاران به بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با تصرف زمین توسط راه‌آهن با حضور دو عضو شورای شهر یزد و شهردار منطقه ۳ پرداخته شد.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از