حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه یزد:

تقویت دانش‌بنیان‌ها در راس اقدامات دولت چهاردهم باشد

تقویت دانش‌بنیان‌ها در راس اقدامات دولت چهاردهم باشد

امام جمعه یزد گفت: مسئولان دولت سیزدهم باید تقویت دانش‌بنیان‌ها و جهاد کشاورزی را در رأس اقدامات خود قرار دهند که موجب خود کفایی و رفع مشکلات معیشتی مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه گفت: پاسخ و نحوه پاسخ ایران به این اقدام جنایتکارانه برحسب مصلحت و تشخیص مقام معظم رهبری و مقامات بلند پایه کشور انجام می‌شود و مسلماً مسئولان با برنامه‌ریزی و بررسی مسائل جهانی و بدون‌تأثیر از تحرکات و تحریکات در فضای مجازی و دشمن آن گونه که مصلحت باشد پاسخ می‌دهند و در دام دشمن نخواهند افتاد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی ادامه داد: در این ایام کاروان امام حسین(ع) در مسیر شامات قرار می‌گیرند و در این مسیر اسرا به خصوص حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به تبلیغ و ترویج قیام امام حسین(ع) و نگهداری و حفظ حادثه عاشورا می‌پردازند و با خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود در مجلس عبیدالله بن زیاد، یزید و... به جهاد تبیین پرداختند و همه را از اهداف قیام امام حسین(ع) و نیت پاک و خدایی ایشان آگاه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد عنوان کرد: شاید هر کسی دیگر به جای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کربلا بود و این همه مصیبت دیده بود ناامید شده بود اما آنها هرگز ناامید نشدند و دشمن را شکست خورده دانستنپ و خطاب به دشمن فرمودند هر چه میخواهی بکن اما ما را و جایگاه ما را نمی‌توانی از بین ببری، خدا با ماست بنابراین ما نیز باید به پیروی از ائمه اطهار(ع) همیشه باید تلاش و امید داشته باشیم و در راه تقویت دین، تکامل جامعه و هدایت جامعه به سمت خدا و سعادت انسان‌ها کار کنیم.

وی ادامه داد: باید از قیام عاشورا درس بگیریم، کربلا مجموعه‌ای از اخلاقیات، مقاومت، ایستادگی، امیدوار بودن به خدا، مقابله با ظالم و بدی‌ها،‌ تقبیح کردن ظلم و ستم، همراه بودن با مظلوم و... بود و یک اسلام کامل را به نمایش گذاشت و باید از آن درس بگیریم.

آیت‌الله ناصری اضافه کرد: امید سرلوحه همه زحمات و پیشرفت‌ها و یأس و ناامیدی دستور کار دشمن است،‌ دشمن می‌خواهد با برنامه‌ریزی و توطئه‌های خود ما را از انقلاب، اهداف انقلاب، حقانیت و حقیقت‌ها دور‌ کند و در تلاش است با وارونه جلوه دادن حقیقت‌ها ما دچار ضعف و ناامیدی‌شویم، بنابراین باید به آینده امیدوار باشیم، از تلاش و کوشش باز نایستیم، به خدا توکل داشته باشیم و ایمان راسخ داشته باشیم که خدا پشتیبان ماست.

وی گفت: مسئولان جدیدی که در دولت چهاردهم سرکار می‌آیند باید برنامه‌ریزی و تلاش داشته باشند و در هر سمتی که قرار دارند برای خدا و خدمت به خلق تلاش کنند و مسئولان قبلی نیز در هر منصب و در جایگاهی قرار می‌گیرند، نباید احساس کنند که دیگر مسئولیتی ندارند، جامعه اسلامی به کادرسازی، درست‌کاری، خادم و فداکار نیاز دارد و همه باید در مسیر حق تلاش داشته باشیم.

امام جمعه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اضافه کرد: با وجود اینکه تصور این بود که داعش بر بغداد و سوریه و عراق و ... مسلط شده است و سیطره خود را در بوق و کرنا کرده بودند، اما به رهبری مقام معظم رهبری و فرمان ایشان، شهید سردار سلیمانی حرکتی انجام داد که حکومت داعش در این کشورها با تمام هزینه‌هایی که استکبار انجام داده بود از بین رفت و خداوند نصرت داد و همه ناامیدی‌ها به امید تبدیل شد.

وی در توصیه به مسئولان دولت چهاردهم گفت: مسئولان باید تقویت دانش بنیان و خودکفایی در زمان علمی را مدنظر قرار دهند که موجب رفع وابستگی ما به کشورهای دیگر خواهد شد، همچنین باید تقویت جهاد کشاورزی و استقلال در تولید دام، خوراک دام، گوشت و تولیدات گوشتی را مدنظر قرار دهند که این موضوع موجب حل مشکلات معیشتی مردم است و حتی این موضوع بر صنعت و مسائل اقتصادی دیگر نیز ترجیح دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از