حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد:

تمرکز آموزش‌وپرورش یزد بر مدارس دولتی است

تمرکز آموزش‌وپرورش یزد بر مدارس دولتی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در فعالیت‌های آموزش‌وپرورش مدارس بیش‌ازپیش موردتوجه قرار می‌گیرد.

به گزارش یزدرسا؛ محمدکاظم رحیمی‌نژاد امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در فعالیت‌های آموزش‌وپرورش مدارس دولتی به‌ویژه واحد‌های آموزشی ۵۶ محله کمتر برخوردار استان یزد بیش‌ازپیش موردتوجه قرار می‌گیرد و در عین حال مدارس خاص نیز حذف نخواهد شد، اما تمرکز بیشتر بر مدارس دولتی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد ادامه داد: این اقدامات با هدف بازگرداندن اعتماد خانواده‌ها به مدارس دولتی است و قرارگاه مرکزی برابری آموزشی، نیز ایجاد شده و همه فعالیت‌ها برای برقراری عدالت آموزشی در مدارس دولتی خواهد بود و تمامی طرح‌های متمرکز نیز در همین راستا و با نام شهدا انجام شده است.

وی گفت: در طرح شهید عجمیان در استان یزد ۳۸۷ مدرسه برای شاداب‌سازی در نظر گرفته شد و در قدم دوم در طرح شهید پورجعفری نیز برای پوشش دانش‌آموزان نیازمند اقداماتی انجام شده که در مرحله اول ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند شناسایی و کمک‌ها توسط مدیران مدرسه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: در طرح شهید همت نیز برای توانمندسازی معلمان مدارس دولتی، دوره‌های آموزشی برگزار شده است تا اطلاعات معلمان بروز باشند، همچنین طرح شهید محمودوند نیز با هدف شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا شد.

وی افزود: ایجاد هنرستان جوار کارخانه‌ای نیز در دستور کار است و بر خلاف سال‌های گذشته، دانش‌آموزان با بالاترین معدل‌ها برای رشته‌های فنی مراجعه دارند و میزان درخواست برای تحصیل در هنرستان‌ها بیشتر شده است و ‌امیدواریم این تقاضا را بتوانیم برآورده کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در تدریس معلمان باید با رویکرد جدید فعالیت کنند اینکه برخی مدعی می‌شوند که آموزش‌وپرورش در سراشیبی است، این‌گونه نیست و از رسانه‌ها انتظار می‌رود شرایطی را فراهم سازند تا فضای امن و آرام در آغاز سال تحصیلی ایجاد شود تا خانواده‌ها با خیال راحت فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: در استان یزد ۲ هزار و ۱۹۳ مدرسه و ۱۲ هزار و ۸۴۰ کلاس درس وجود دارد و ۸ هزار و ۹۳۳ کلاس درس در مدارس دولتی و ۳ هزار و ۹۰۳ کلاس درس غیردولتی است و ۲۴۶ هزار و ۹۴۰ نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی و ۶۸ هزار و ۸۸۲ نفر نیز در مدارس غیردولتی اشتغال به تحصیل دارند.

صادق رضایی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: متولدین مهرماه طبق آیین‌نامه مدارس، باید ۶ سال تمام تا اول مهر باشند و در صورت وجود ظرفیت امکان ثبت‌نام تا دوم مهر وجود دارد، اما در شهر یزد به دلیلی تراکم بالا، امکان ثبت‌نام بیشتر نیست و ثبت‌نام متوقف شده است.

علیرضا کمالیان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: پروژه مهر امسال به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و برای اولین بار آزمون جذب نیروی انسانی در شهریورماه انجام شد و در ۱۸ کانون، ۷۹۱ نیروی دبیری و استخدامی در حال مصاحبه و پذیرش هستند و ‌امیدواریم در نیمه مهرماه بخشی از مشکل مدارس حل شود.

سیدعلی قریشی، معاون آمورش سواد‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش نیز در این نشست گفت: اینکه عنوان می‌شود معلمان نهضتی توانمند نیستند، بی‌انصافی و بی‌تقوایی است چون جذب و آموزش ۳هزار و ۴۰۰ نفر بی‌سواد کار کمی نیست و لذا درخواست داریم جذب معلمان سوادآموزی در اولویت استخدام‌های جدید باشد تا بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی، آن‌ها نیز تعیین تکلیف شوند.

محمدعلی نژاد، حسینیان، دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی یزد نیز در این نشست گفت: این قرارگاه با هدف ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به‌خصوص مناطق محروم به خدمات آموزشی به‌صورت رایگان ایجادشده و ۱۴۰ مدرسه در استان یزد توسط گروه‌های جهادی بهسازی شده است.

ابوالفضل شبانی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره آموزش‌وپرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: طرح شهید سلیمانی برای کمک به مدارس در استان اجرا شد و در دو سال اخیر مأموریت آموزش معلمان پایه نیز برای درس تربیت‌بدنی در دستور کار قرار گرفته و در حال برگزاری است.

حسین دهقان، رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان یزد نیز در این نشست گفت: فرآیند جذب در این مدارس از طریق سامانه است و استان دخالتی ندارد و فقط برگزاری آزمون را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از