حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
استاندار یزد مطرح کرد:

توجه به زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل مهم‌ترین پروژه گردشگری یزد

توجه به زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل مهم‌ترین پروژه گردشگری یزد

استاندار یزد گفت: در حوزه گردشگری زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین پروژه‌هایی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش یزدرسا، مهران فاطمی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با تقدیر از آخوندی مدیرکل پیشین این اداره، اظهار داشت: در طول مدت دو سالی که وی در میراث بود، جهش، تحول، پویایی و بالندگی را در عملکرد این اداره و بخش‌های زیرمجموعه آن شاهد بودیم و جابه‌جایی وی به اصرار شخصی خودشان انجام گرفت.

 

استاندار یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که آخوندی داشت و لازم است که حتما مدیر جدید هم با همین روال کار را دنبال کنند، تعامل وی با تمام بخش‌ها به ویژه با دغدغه‌مندان مسائل فرهنگی و اجتماعی بود.

 

وی ادامه داد: گفتمان گردشگری گفتمانی است که باید کار با رعایت یک سری ملاحظات خاص جلو برود و تحقق این موضوع نیاز به یک سری تعاملاتی بود که به لطف خدا در این دوره بسیار خوب بود و زمینه توسعه گفتمان گردشگری را در یزد به وجود آورد.

 

فاطمی عنوان کرد: رستگاری هم یکی از مدیران خوشنام استان یزد هستند و از زمان دولت نهم و دهم ایشان از جایگاه بخشداری و معاون فرمانداری کار خود را شروع کردند و پله‌های مدیریت را یک به یک طی کردند و در تمام کارهایشان موفق بودند و اخلاق مداری، مردم داری و تسلط نسبت به مسائل از جمله ویژگی‌های خاصی است که در وجودشان فراهم است که منجر به ایجاد بسترهایی برای موفقیت است.

 

وی افزود: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مدیرکل جدید ناآشنا نیست و با توجه به تعاملاتی که از دوره فرمانداری یزد داشتند قطعا در این عرصه می‌توانند موفق باشند.

 

استاندار یزد تأکید کرد: برنامه تحولی میراث فرهنگی سند یزد نوین است و انتظار ما این است که این سند به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

 

فاطمی با بیان اینکه این سند قابل بروزرسانی هم هست، یادآور شد: بحث توجه و جایگاه ویژه دادن به بخش خصوصی و جلب رضایت آنها و تعامل گسترده با افراد دغدغه مند، متدین، انقلابی و به ویژه ائمه محترم جمعه، هیئات و مجموعه‌های مختلف کانون‌های فرهنگی، مذهبی و انقلابی باید مورد توجه باشد.

 

استاندار یزد توجه ویژه به مناطق کمتربرخوردار را خواستار شد و گفت: در این مناطق ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد اما کمتر به آن توجه شده و باید توجه به آن افزایش پیدا کند.

 

وی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را یکی دیگر از نکات بسیار مهمی دانست که باید مورد توجه باشد و از مدیرکل جدید خواست در این رابطه توجه بسیار خاصی برای تحقق تمامی این مصوبات داشته باشند.

 

استاندار یزد منطقه آزاد گردشگری را یکی از موضوعات بسیار مهمی دانست که باید پیگیری شود و افزود: اینکه طرح این منطقه آماده و لایحه آن در دولت تهیه و به مجلس ارسال شود جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است و حتما باید انجام شود و در کنار آن نظام فنی مرمت و احیا هم که پیشنهاد یزد و جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است هم باید به طور خاص دنبال شود.

 

وی گفت: در حوزه گردشگری زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی باید به صورت جدی مورد توجه باشد و بتوانیم توسعه هرچه بیشتری در این حوزه را شاهد باشیم و این به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین پروژه‌هایی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از