حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون محیط زیست استان یزد خبر داد:

ثبت 37 روز هوای آلوده در یزد

ثبت 37 روز هوای آلوده در یزد

معاون اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: در هشت ماهه نخست امسال تعداد روزهای بالاتر از حد استاندارد در شهر یزد 37 روز بوده است.

سيدمصطفی ميرزاده در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا»، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای یزد گفت: آلودگی هوای یزد برای 6 ماهه نخست امسال بیشتر مربوط به آلودگی  ناشی از گرد و غبار و در 6 ماهه دوم مربوط به پایداری جو و سکون هوای سرد  و پدیده وارونگی دما است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان یزد افزود: شرایط اقلیمی، نبود یا کمبود بارش و بیان‌زایی‌های که در استان وجود دارد از دلایل آلودگی گرد و غبار در یزد در 6 ماهه اول است و آلودگی ناشی از صنایع، ترافیک و سکون هوای سرد و جابه‌جایی هوای گرم و سرد و باقی‌ماندن آلودگی در نزدیکی زمین نیز در 6  ماهه دوم سال شرایط را برای همه گروه‌ها یا گروه‌های حساس به خصوص شهرهای یزد، ارکان و میبد ناسالم می‌کند.

 وی با بیان اینکه در سال 1401 برای یزد 94 روز آلوده داشتیم که 53 روز آن مربوط به 6 ماهه نخست سال بوده است، ادامه داد: در هشت ماهه نخست امسال تعداد روزهای بالاتر از حد استاندارد در شهر یزد 37 روز، میبد 58 روز، اردکان 89 روز، بافق 49 روز، مهریز 26 روز و اشکذر 51 روز بوده است.

میرزاده عنوان کرد: تا پایان سال گذشته کارگروه شرایط اضطرار برای آلودگی هوا به صورت تفکیک شده برای گرد و غبار و آلودگی هوا وجود نداشت اما از امسال دو کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا یزد و کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار به صورت جداگانه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طی هشت ماهه نخست امسال چهار کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا و چهار کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار در استان یزد تشکیل شده است و در سال گذشته نیز 16 کارگروه اضطرار آلودگی هوای یزد تشکیل شده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از