حالت تاریک
سه‌شنبه, 18 اردیبهشت 1403
امام جمعه یزد:

جهش تولید خودکفایی و عدم مونتاژکاری است

جهش تولید خودکفایی و عدم مونتاژکاری است

امام جمعه یزد گفت: جهش تولید یعنی استفاده از ظرفیت جوانان و کارفرماها و شکوفایی استعداد آن‌ها در راستای خودکفایی در تولید و جلوگیری از مونتاژکاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت‌الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوا و پرهیز از گناه اظهار کرد: خداوند تنها پناه و نجات‌دهنده ما است و باید به او پناه ببریم.

وی افزود: ما مخلوق خداوند هستیم و همه حرکات و تلاش‌های ما همه از امداد و رحمت او است و اگر آنی ما را به خود واگذار کند هیچ و پوچ هستیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه باید در برابر تمام نعمت‌های خداوند شکرگزار بود، ادامه داد: انسان فراموش‌کار و غافل است به مخلوقات تا به خدا بیشتر توجه دارد و به همین دلیل دست یاری به مخلوقات دراز می‌کند تا به خداوند و این نشان از غفلت و فراموشی انسان از یاریگری خداوند است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها و والدین باید در تربیت فرزندان خود به‌گونه‌ای عمل کنند که کودک از همان ابتدای تربیت دوستدار خدا و پیامبر خداوند باشد؛ در مدارس نیز رفتار معلمان و مسئولان تربیتی باید در این راستا باشد زیرا کودکان امانت خداوند هستند.

ناصری با اشاره به نقش فضای مجازی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و فرزندان بیان کرد: این خواسته دشمنان و مستکبران است که کودک توان تفکر نداشته باشد و در این راستا شاهد اشاعه فرهنگ غرب در فضای مجازی هستیم.

*وعده صادق ذلت و خواری دشمنان ایران را رقم زد

امام جمعه یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به شجاعت و ایستادگی امام خمینی(ره) تصریح کرد: تدبیر در بحران‌ها و خنثی کردن نقشه‌های دشمن، شجاعت، ایستادگی، توکل و اراده امام خمینی (ره) در ایجاد این نظام ولایی کشور را سرفراز و سربلند کرده و به ملت ایران عزت داده است.

وی افزود: علیرغم تمام توطئه‌هایی که در شرق و غرب علیه کشور وجود دارد، جوانان و نوجوانان و تربیت‌شدگان مکتب امام خمینی (ره) از این انقلاب محافظت کرده و اقتدار ایران را به جهانیان نشان دادند.

ناصری تصریح کرد: در فضای مجازی دروغ‌ها و بی‌انصافی‌های علیه انقلاب و امام راحل در حال گسترش است که این اقدام دشمنان برای از بین بردن انقلاب است.

وی ضمن تشکر از شجاعت و صلابت مقام معظم رهبری و نیروهای سپاه پاسداران گفت: هیچ کدام از کشورها جرأت نداشتند که در برابر صهیونیست‌ها بایستند؛ ایران تنها کشوری است که ایستاد، کمک کرد و انسان‌دوستی را رواج داد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمام دشمنان دنیا ذلیل شدند، تصریح کرد: حرکتی که ایران در مقابل کشورهای مستکبر و هم‌پیمانانش انجام داد نه تنها ایران را نترساند بلکه به اراده خداوند ذلت و خواری دشمنان اسلام و ایران را رقم زد.

*دختران ایران هدف دشمنان قرار گرفتند

ناصری با بیان اینکه مسئله حجاب در ایران مورد هدف دشمنان قرار گرفته است، گفت: دشمن تلاش دارد تا فرزندان ایران را اسیر هوا و هوس نفسانی کنند و اجازه ندهند تا نسل جدید همچون شهید احمدی روشنی‌ها اهل دین و علم و دانش باشد.

وی ادامه داد: هر جا که دشمن نتواند از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی به کشور ضربه بزند تلاش می‌کند تا با رخنه کردن در فرهنگ و رفتار دینی مردم فساد را ایجاد کنند و ما باید نسبت به این امر چشمانمان را باز کنیم.

امام جمعه یزد ضمن تاکید مجدد به اهمیت مسئله حجاب عنوان کرد: دختران جامعه امروزه بیشتر مورد هدف دشمنان قرار گرفتند و خانواده‌ها و جامعه باید از دختران این سرزمین حفاظت کنند.

*کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند، بیان کرد: نباید به کارگران ظلم شود و باید برنامه‌ریزی در کارخانجات و کارگاه‌ها صورت گیرد تا با شکوفایی استعداد کارگران راه را برای رشد و تعالی این افراد هموار کرد.

ناصری ادامه داد: شکوفایی کارگران در صنعت به معنای توسعه صنعت است و نباید کارگران تا پایان عمر کاری خود تنها کارگر بمانند؛ جهش تولید یعنی استفاده از ظرفیت جوانان و کارفرماها و شکوفایی استعداد آن‌ها در راستای خودکفایی در تولید و جلوگیری از مونتاژکاری است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان یاد و خاطر شهید مطهری را گرامی داشت و این شخصیت والا را کوشا، مستعد، عالم و حامی نظام حقوق زن دانست.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از