حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی:

حیات یک کشور وابسته به معلمان است

حیات یک کشور وابسته به معلمان است

نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: حیات یک کشور و جامعه وابسته به اقدامات درست و صحیح یک معلم است که این مهم در گرو رفع مشکلات معلمان است.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با بیان اینکه آموزش و پرورش محور اصلی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، اظهار کرد: این ارگان تضمین‌کننده آینده و پیشرفت هر جامعه‌ای است و انتقال گنجینه‌های گذشته به آینده و رسیدن به نوآوری‌های جدید و تحول‌آفرینی از رسالت‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود: معلم نقش مهمی در انتقال داده‌ها و تربیت نیروی انسانی و آینده‌ساز کشور دارد و جوامعی که رشد و توسعه آن‌ها مبتنی بر دانش و علم در سایه انسان‌های فهیم و نخبه بودند، همواره به عنوان موفق‌ترین جوامع شناخته شده‌اند.

نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به امر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به معنای توجه به خود جامعه و تربیت انسان‌های سرافراز جامعه است، عنوان کرد: در راستای ارتقای سطح فرهنگ، تربیت و جامعه‌پذیری در جامعه باید به نقش معلمان توجه کرد و با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری و امام راحل که شأن معلم را چون شأن انبیاء الهی می‌دانند جایگاهی بالاتر از معلم در کشور نداریم.

وی افزود: اگر این رسالت را معلمان کشور به خوبی انجام دهند، جامعه ما یک جامعه موفق خواهد بود، چراکه مدیران آینده امروز در کلاس‌های درس در حال تحصیل هستند و این فرد برای فردای کشور باید تصمیم‌گیری کند.

جوکار با اشاره به اینکه دستاوردهای یک معلم تربیت فرد سازنده است، ادامه داد: حیات یک کشور و جامعه وابسته به اقدامات درست و صحیح یک معلم است و باید نگاه کنیم که در دهه ۶۰ معلمان علاوه بر نقش تعلیم تربیت، انتقال مفاهیم و گفتمان‌سازی در جنگ تحمیلی در کنار دانش‌آموزان خود مبارزه کردند و شهید شدند تا این انقلاب، اسلام و کشور بماند.

وی افزود: امروزه جنگ نظامی و سرد را علیه کشور نداریم اما باتوجه به جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای معلمان باید دانش‌آموزان خود را از همان ابتدا نسبت به حربه‌های دشمن آگاه سازند و دشمنی‌های دشمن علیه ایران را روشنگری کند.

نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصمیم‌گیری مجلس نسبت به احقاق حقوق معلمان بیان کرد: پس از یک دهه قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب و اجرایی شد، البته در مقام اجرا متاسفانه آنچه که در قانون پیش‌بینی می‌شد اجرا نشد و برخی از بخش‌ها دیر این قانون را اجرا کردند که باعث نارضایتی خود معلمان نیز شد.

وی عنوان کرد: در بحث‌های معیشتی، حقوق، مسکن فرهنگیان و ارتقای منزلت اجتماعی معلمان باید در این بخش‌ها اقداماتی صورت گیرد تا معلم در کلاس درس دغدغه معیشتی نداشته باشند و بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

جوکار اظهار کرد: امنیت شغلی برای معلمان حق‌التدریس یا نیروی خدمات آموزشی باید فراهم شود و باید تدبیرهای لازم برای جبران کمبود معلمان کشور سریع صورت گیرد تا بتوان چشم‌اندازی که برای نظام تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده است، تحقق یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از