در رویداد تولید محتوای دیجیتال یزد چه میگذرد؟
دهه هشتادیها پایکار تولید محتوای دیجیتال در یزد
ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان یزد امسال همزمان با سراسر کشور با حضور تیمهای شرکتکننده که اکثراً دهه هشتادی هستند در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، حضور مؤثر و فعال در فضای مجازی و تولید محتوای دیجیتال به ویژه در راستای ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی، در شرایط کنونی که با جنگ ترکیبی و رسانهای دشمن مواجه هستیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.
دشمنان انقلاب اسلامی از ابزارهای رسانهای برای تضعیف روحیه و ایجاد ناامیدی در میان مردم استفاده میکنند. تولید محتوای دیجیتال با محوریت ارزشها و آرمانهای انقلاب میتواند به مقابله با این جنگ روانی کمک کند و روایتهای مثبت و واقعی را به مخاطبان منتقل کند.
یکی از اقداماتی که در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا در این عرصه انجام گرفته است، برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال به همت بسیج است که میتواند دنیای دیجیتال را با ایدههای نوین متحول کند و پویایی بیشتری به آن ببخشد. چنین رویدادهایی نهتنها مرحلهای از پیشرفت هستند، بلکه دریچهای به سوی آینده دیجیتال محسوب میشوند.
ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج امسال همزمان با سراسر کشور از ۲۱ آذرماه تا ۲۳ آذرماه با هدف ایجاد بستری مناسب برای نوآوری و خلاقیت در عرصه دیجیتال و کشف استعدادهای تازه و ارتقای کیفیت محتواهای دیجیتال در حسینیه ثارالله یزد در حال برگزاری است.
حضور ۱۲۰ شرکتکننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد
همزمان با آغاز رویداد تولید محتوای دیجیتال، حال و هوای حسینیه ثارالله یزد تغییر کرده است و این بار حسینیه به غرفههایی تقسیم شده که بیش از ۱۲۰ نوجوان و جوان یزدی دختر و پسر از سراسر استان در قالب ۲۵ تیم سه تا پنج نفره در این غرفهها برای تولید محتوای دیجیتال گرد هم آمدند تا با استفاده از توانمندی و مهارت به تولید محتوای دیجیتال در قالبهای مختلف و در دو بخش تخصصی و جانبی بپردازند و و توانمندی خود را محک بزنند.
تیمهای تخصصی در بخشهای مختلف نرم افزار موبایلی (اپلیکیشن)، بازیهای (گیم) ویژه تلفن همراه، پویانمایی (انیمیشن دو بعدی، سه بعدی، کمیک موشن و استاپ موشن) طی ۴۸ ساعت و تا روز جمعه ۲۳ مهرماه فرصت دارند محتواهای تولیدی خود را تحویل دهند و تیمهای شرکتکننده در بخش جانبی این رویداد نیز در تولید کلیپ، استوریموشن، پوستر مفهومی و پادکست به رقابت میپردازند.
عموم افراد علاقمند و توانمند در بخشهای اعلامی، بدون محدوديت سنی میتوانستند در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال شرکت کنند اما این نوجوانان و جوانان از شهرستانهای دور و نزدیک در مرکز استان جمع شدند و هر کدام نامی درخور برای تیم خود انتخاب کردند و به تولید پروژههای خود میپردازند.
جوان دهه هشتادی شرکتکننده بخش کمیکموشن
سبحان راغبیان، یکی از نوجوانان شرکتکننده در این رویداد است که در گفتگو با یزدرسا خود را سرگروه گروه هنری پنج نفره «هتنا» معرفی میکند که در بخش پویانمایی به سبک کمیکموشن با دیگر نوجوانان و جوانان شرکتکننده در این رویداد به رقابت میپردازد.
وی در این زمینه گفت: تقریباً دو سال است که در زمینه تولید محتوا با همگروهیهای خود در بخش پویانمایی فعالیت داریم و روز به روز در این زمینه توانمندتر شدیم و بر کیفیت و هنر کار افزوده شده است.
این جوان دهه هشتادی عنوان کرد: در رویداد امسال در بخش کمیکموشن یا همان استاپموشن با خمیر شرکت کردیم، سبک کمیکموشن با خمیر بازی به خلق کاراکترها و شخصیتها میپردازد و شخصیتها همه خمیری هستند.
راغبیان با اشاره به بیانات رهبری در در جمع اقشار مختلف مردمی که با آغاز رویداد همزمان شده بود، ادامه داد: ما با توجه به بیانات رهبری که فرمودند گستره جبهه مقاومت بیش از پیش در منطقه افزایش خواهد یافت به طراحی داستان و شخصیت پرداختیم.
وی اضافه کرد: در این زمینه شخصیتهایی وجود دارند که به آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتماد کردند و ضربه دیدهاند اما به دلیل نداشتن اتحاد نتوانستند بر هیولا که نشان از شخصیت استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی است فائق آیند که در نهایت یکی از این شخصیتها پرچم را به دست میگیرد ودیگر شخصیتها را با خود همراه میکند و به ابرقهرمانی را میسازد که هیولا را از بین میبرد و مایه اتحاد و همبستگی و صلح و امنیت میشود.
بالابودن سطح رویداد تولید محتوای دیجیتال یزد
این نوجوان بانگیره یزدی با بیان اینکه همراه با تیم خود در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد نیز شرکت داشته است، گفت: ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد با سطح بالاتر و کیفیت بهتری در حال برگزاری است به خصوص اینکه بخش جانبی از بخش تخصصی جدذا شده است و تیمهای تخصصی با تمرکز و سطح بهتری میتوانند در این رویداد به رقابت بپردازند.
وی ادامه داد: یکی از نگرانیهای ما این بود که در داوری تولیدات بخش استاپموشن با بخش انیمیشمن مقایسه شود که خوشبختانه این نگرانی نیز رفع شده است و طبق شنیدهها برای هر بخش داوری جداگانهای انجام میشود چرا که هر بخش ویژگیها و مزیتهای خاص خود را دارند و این اقدام موجب شده تا رقابت سالمتری در بین شرکتکنندگان هر بخش به وجود بیاید.
قدرت سامانه پدافندی ایران موضوع تولید بازی موبایلی
عباس دهقانزاده دیگر شرکتکننده این رویداد است سرگروه تیم سه نفره با نام «گیمینو» را بر عهده دارد و در حال رقابت با دیگر شرکتکنندگان در بخش بازیهای ویژه تلفن همراه است.
این نوجوان یزدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: مدتی است در حوزه بازیسازی فعالیت دارم و در این رویداد موضوع سامانههای پدافندی ایران را برای تولید بازی انتخاب کردهایم.
دهقانزاده گفت: ایده این موضوع از آنجا شکل گرفت که سامانههای پدافند ایران در برابر حملاتی که رژیم غاصب صهیونیستی امسال به برخی نقاط کشورمان داشتند به خوبی عمل کرد و باعث افتخار ایران و ایرانی شدند.
وی با بیان اینکه بازی که در حال تولید آن هستند، به سبک دفاع از قلعه است، گفت: در این بازی شهری به چشم میخورد که نماد تهران است و در دشمن موشکهایی را به سمت این شهر روانه میکند اما سامانه پدافندی ما به خوبی این موشکها را رهگیری و نابود میکند.
این نوجوان دهه هشتادی عنوان کرد: هدف ما در این بازی این است که با جوایزی که از نابودی موشکهای دشمن به دست میآوریم سامانه پدافندی را ارتقا بدهیم و اجازه ندهیم هیچ موشکی به هدف مورد نظر اصابت کند.
تمرین کار تیمی در رویداد تولید محتوای دیجیتال یزد
دهقانزاده با بیان اینکه برای سومین سال متوالی در این رویداد شرکت میکند و در رویدادهای گذشته نیز صاحب مقام شده است، گفت: شرکت رویداد هم تجریه و هم خاطره خوبی را برای ما به به جا گذاشته است و توصیه داریم هر کسی که در حوزه تولید محتوای دیجیتال در خود توانمندی میبیند حتماً در سالهای آینده در این رویداد شرکت کند.
وی افزود: رویداد تولید محتوای دیجیتال یزد علاوه بر کشف استعداد و افزایش توانمندیها در حوزه رسانه و دیجیتال کار تیمی را میتوان در آن تمرین کرد چرا که در مدت دو روز در کنار هم تیمیهای خود باید به تولید محتوا پرداخت و این بسیار میتواند در موفقیت فرد در دیگر عرصهها نیز بسیار تأثیرگذار باشد.
سیدرضا هاشمیزاده، داور بخش انیمیشن ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یزد نیز در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه برگزاری این رویداد اتفاق خوبی است که با تبلیغ و اطلاعرسانی بهتر میتوانست تیمهای شرکتکننده بیشتری را دور هم جمع کند، گفت: افراد شرکتکننده در این رویداد نسبتاَ قوی و از توانمندی خوبی برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه سطح برگزاری این روداد نیز خوب است، گفت: اتفاق مهمی که بعد از این رویداد باید بیفتد این است که باید از شرکتکنندگان و به خصوص برگزیدگان این رویداد که از توانمندی بالایی در حوزههای مختلف دیجیتال برخوردار هستند حمایت شود و هم آموزش ببینند و هم در طراحی پروژهها و تولیدات دیجیتال از توانمندی آنها استفاده شود.
لزوم حمایت از جوانان توانمند در عرصه تولید محتوای دیجیتال
هاشمیزاده افزود: تولیدات دیجیتال از جمله انیمیشن علاوه بر اینکه نیاز به امکانات و تجهیزات خاصی ندارد میتواند موجب اشتغالزایی و کسب درآمد بالا باشد، فرد با توانمندی و مهارتی که دارد با یک لپتاپ به روز، یک میز و یک متر جا میتواند به تولید انیمیشن بپردازد و درآمد خوبی از این راه کسب کند بنابراین نگاه مسئولان استان به جای توسعه صنعتی باید به سمت این موضوعات باشد که هیچ آلودگی و دیگر مشکلات زیست محیطی را به دنبال ندارد.
اختتامیه شمشین رویداد تولید محتوای دیجیتال یزد روز جمعه ۲۳ آذرماه در حسینیه ثارالله برگزار میشود و پس از داوری تیمهای برگزیده به مرحله کشوری که با حضور برگزیدگان این روداد در استانهای دیگر برگزار میشود اعزام میشوند.
رویداد تولید محتوای دیجیتال دنیای دیجیتال را به بستری برای خلاقیتهای بیپایان تبدیل کرده و ابزارهایی برای رشد مهارتهای دیجیتالی و توسعه دانش نوین در این حوزه ارائه میدهد.
این رویداد نه تنها فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندیهای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم است، بلکه میتواند به تقویت ارزشها، هویت ملی و اجتماعی، و مقابله با چالشهای موجود کمک کند. این رویدادها به عنوان سکویی برای بروز خلاقیت و نوآوری جوانان عمل کرده و زمینهساز تحولات مثبت در جامعه خواهند بود.
با شرکت در این رویداد، میتوان ارزشهای جدیدی به دنیای دیجیتال افزود و دیدگاههای خلاقانه را به عرصه اجرا رساند. در مسیر پیشرفت به سوی آینده دیجیتال، چنین رویدادهایی اهمیت ویژهای دارند. فرهنگ تولید محتوای دیجیتال از طریق این رویدادها تقویت شده و به مرحلهای تازه میرسد.
انتهای خبر/