حالت تاریک
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

دین و مردم پایه‌های جمهوری اسلامی ایران هستند

دین و مردم پایه‌های جمهوری اسلامی ایران هستند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: دو عنصر دین و مردم پایه‌های جمهوری اسلامی است و در سایر کشورهای دنیا این دو عنصر در کنار یکدیگر وجود ندارد.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی استقلال به معنای واقعی آن در کشور ایجاد شد که تمام کشورهای دنیا راجب این استقلال سخن می‌گویند.

وی افزود: نه تنها کشور ایران به استقلال رسید، بلکه انقلاب اسلامی نیز الگویی برای سایر استقلال طلبان شد و همین الگوگیری باعث شد تا کشورهای زیادی پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تلاش کنند تا این انقلاب را سرلوحه گام‌های بزرگ خود قرار دهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مرحله آزادی تصریح کرد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر روی پای خود ایستادند و خود را از بند استعمار و استعمارگران آزاد کردند و به صورت مستقل و آزاد از حضور غرب در مورد مسائل مرتبط با کشور تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی خاص جریان جمهوری اسلامی است، گفت: معتقدیم در این زمینه به آرمان‌های خود در زمینه مردم‌سالاری دینی دست پیدا کرده‌ایم، اما هنوز نتوانستیم حکومت واقعی اسلامی را محقق کنیم و اگر این حکومت محقق شود دسترسی به تمدن اسلامی بسیار آسان‌تر و روان‌تر خواهد بود.

مدرسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر پایه مشروعیت و مقبولیت است، اظهار کرد: دو عنصر دین و مردم پایه‌های جمهوری اسلامی است و در سایر کشورهای دنیا این دو عنصر در کنار یکدیگر وجود ندارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: جمهوری اسلامی براساس آرمان، عقیده و دین اداره می‌شود، اما در سایر کشورها این نوع اداره وجود ندارد و عمده معیارهای آن‌ها براساس موارد دنیوی است.

مدرسی با بیان اینکه تعادل طبقاتی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی رو به بهبودی رفته است، عنوان کرد: در دوران پهلوی فاصله طبقاتی بسیار زیادی در جامعه وجود داشت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فاصله بسیار کمتر شد و رو به تعادل حرکت کرده است؛ کمبودها و کاستی‌هایی در کشور نیز وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر این موارد رفع شوند.

وی ادامه داد: کم‌کاری‌ها و ضعف مدیریتی در برخی از دولت‌ها و موانع دشمنان با تحمیل سه  مولفه «ت» تحت عنوان تهدید، تحریم و تحریف باعث شده که در برخی از موارد موانع و مشکلاتی در کشور وجود داشته باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه پادزهر تهدید‌ها بسیج و نیروی مردمی بود، ادامه داد: پادزهر جریان تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی بود که متاسفانه به صورت کامل اجرا نشد و آنگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشتند اجرا نشد.

وی ادامه داد: پادزهر تحریف نیز به گفته مقام معظم رهبری جهاد تبیین است که باید آنگونه که گفته شد محقق شود تا بتوان از این موانع گذر کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از