حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد:

رعایت سلسله‌مراتب اطلاع‌رسانی در مواقع بحران ضرورت دارد

رعایت سلسله‌مراتب اطلاع‌رسانی در مواقع بحران ضرورت دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: لازم است برای اطلاع‌رسانی در حوادث سلسله‌مراتب رعایت شود تا بتوان اطلاعات دقیقی را به مخاطب رساند.

به گزارش یزدرسا؛ محسن حرازی‌زاده یزدی در بازدید از دفتر پایگاه خبری یزدرسا با اشاره به اینکه جهاد تبیین همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: برای ارتباط هرچه بهتر با مردم و همچنین تحقق باکیفیت‌تر اهداف، دستگاه‌های مختلف باید با رسانه‌ها همکاری داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اینکه رسانه‌ها چشم و گوش مردم هستند و می‌توانند ما را در اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها یاری کنند، گفت: از ابتدای کار با خود عهد کردیم تا با مردم و رسانه‌ها صادق باشیم؛ چراکه این صداقت باعث عملکرد بهتر و درگیر نشدن مردم با چالش و حاشیه می‌شود.

وی در رابطه با ضرورت اطلاع‌رسانی فوری و دقیق حوادث تصریح کرد: فقدان اطلاعات کافی، یکی از مهم‌ترین عوامل تشدیدکننده وضعیت بحرانی است؛ در مواقع بحران میزان تنش بالا بوده و لازم است برای اطلاع‌رسانی در حوادث سلسله‌مراتب رعایت شود تا بتوان اطلاعات دقیقی را به مخاطب رساند.

حرازی‌زاده یزدی گفت: آموزش‌های امدادی از اهمیت بالایی در سوانح و حوادث برخوردار هستند و به همین منظور آحاد مختلف جامعه باید با این نوع آموزش‌ها آشنا شوند.

مدیرعامل هلال‌احمر یزد ادامه داد: رسانه‌ها باید اشاعه‌دهنده دوره‌های آموزشی هلال‌احمر در جهت آگاهی‌بخشی و آمادگی مردم در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر همواره تربیت و آموزش امدادگر را در دستور کار خود دارد، ادامه داد: ازآنجایی‌که هزینه اندکی به‌عنوان حق‌الزحمه به امدادگران پرداخت می‌شود، برخی امدادگران به‌ناچار در کارخانه‌ها و معادن مشغول به کار می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به لحاظ تجهیزات لجستیکی و شارژ انبارها در وضعیت مناسبی قرار داریم؛ اما هرچه کمک و حمایت صورت گیرد با آمادگی و امکانات بهتری برای امدادرسانی و نجات حضور پیدا می‌کنیم.

وی در رابطه با برخی اقدامات صورت‌گرفته از سوی هلال‌احمر اظهار کرد: بیمه امدادگران از جمله اقدامات مؤثری بود که طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا بیماران دغدغه تأمین دارو را نداشته باشند، گفت: جابه‌جایی داروخانه از اتفاقات خوبی است که در سال گذشته رخ داد؛ در حال حاضر حتی از استان‌های دیگر هم برای تأمین دارو به داروخانه هلال‌احمر استان یزد مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: در زمینه حمایت‌های درمانی جمعیت هلال‌احمر با کمکی که از سوی خیران و مؤسسات خیریه صورت گرفت، طی دو سال اخیر حدود ۱۷ میلیارد ریال کمک درمانی به نیازمندان انجام شده است.

حرازی‌زاده یزدی استقرار بالگرد، پهپادهای جستجوی امداد و نجات در جمعیت هلال‌احمر استان یزد را یادآور شد و افزود: در حال حاضر یک پهپاد داریم که در اختیار تیم واکنش سریع قرار دارد؛ کمک به افزایش تعداد این‌گونه تجهیزات خصوصاً در مناطق کوهستانی و کویری کمک شایانی برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر می‌کند.

وی با بیان اینکه پیوستن فرزندان به جمعیت هلال‌احمر فرصتی برای حضور در جمع‌های سالم است، ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر در رده‌های مختلف سنی فعالیت می‌کند که غنچه‌های هلال، کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و کانون طلاب از جمله این مراکز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: یکی از موضوعات که می‌تواند منشأ اثر باشد بحث خانه‌های هلال است که با نگاه توجه به مناطق دوردست استان‌ها در جهت کمک به هلال‌احمر در شرایط اضطراری است.

وی افزود:  برای استان هفتاد خانه هلال در نظر گرفته شده بود که با اقبال تاکنون ۸۸ خانه هلال تأسیس شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از