حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیریت مصرف شرکت توزیع برق یزد خبر داد:

سهم 50 درصدی برق بخش خانگی در اوج گرما

سهم 50 درصدی برق بخش خانگی در اوج گرما

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد گفت: در فصل گرم سال در ساعات اوج مصرف، بخش خانگی 50 درصد از کل مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهد.

سید مهدی حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به میزان مصرف برق در استان یزد گفت: با توجه به تعطیل و نیمه تعطیل بودن شنبه و یکشنبه، بیشترین میزان مصرف برق در کشور و به دنبال آن در استان مربوط به چهارشنبه هفته گذشته بود که رشد 11 درصدی برق نسبت به روز مشابه در سال گذشته را رقم زد.

وی ادامه داد: از اوایل تابستان تاکنون رشد مصرف برق در استان رشد‌های 6 و 8 درصدی را تجربه کرده بود که این میزان در روز چهارشنبه هفته گذشته به اوج خود یعنی 11 درصد رسید و در کل از ابتدای تابستان تاکنون متوسط رشد برق در کشور و استان نسبت به سال گذشته 8 درصد بوده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد گفت: میزان نیاز برق کشور در روز چهارشنبه هفته گذشته بیش از 79 هزار مگاوات و برای استان بیش از 2 هزار و 300 مگاوات بوده است که برای استان یزد هزار و 300 مگاوات آن تأمین شده و مابقی آن مدیریت مصرف انجام شده است.

وی با اشاره به سهم بخش‌های مختلف در سبد انرژی استان عنوان کرد: در فصل گرم سال در ساعات اوج مصرف، بخش خانگی 50 درصد از کل مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهد و مصرف بخش صنعت نیز در این ایام با محدودیت‌هایی که بر آنها اعمال می‌شود 20 درصد است.

حسینی‌پور اضافه کرد: در ایام تابستان معمولاً سهم برق بخش کشاورزی تغییری ندارد و همان 15 درصد است و سهم مصرف برق در بخش تجاری و بخش اداری نیز هر کدام 5 تا 7 درصد است.

وی ادامه داد: در فصل زمستان مصرف برق خانگی و صنعت تقریباً عکس می‌شود و مصرف برق در بخش صنعت در فصل سرد سال به 60 درصد و مصرف برق بخش خانگی در این فصل به 20 درصد می‌رسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از