حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام‌جمعه مهریز:

شهریه مدارس دولتی در کدام بخش صرف می‌شود؟

شهریه مدارس دولتی در کدام بخش صرف می‌شود؟

امام‌جمعه مهریز گفت: لازم است، مدارس گزارش دهند که شهریه‌های اخذشده از والدین در کدام بخش صرف می‌شود.

به گزارش یزدرسا به نقل روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان مهریز؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز با اشاره به اهمیت برپایی نماز اول وقت اظهار کرد: ضرورت دارد برپایی نماز و ادای این فریضه در اول وقت برای همه علی‌الخصوص دستگاه‌های فرهنگی و آموزش‌وپرورش جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

امام‌جمعه مهریز ادامه داد: متأسفانه در آموزش‌وپرورش بیشتر به مسائل عمرانی و... پرداخته می‌شود و جایگاه مباحث فرهنگی کمرنگ است؛ درحالی‌که با توجه به شرایط کنونی جامعه لازم است مسائل فرهنگی دانش‌آموزان در اولویت قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی در مدارس کم‌رنگ است و وقتی دغدغه‌مندان فرهنگ زبان به اعتراض می‌گشایند؛ متولیان در مدارس و آموزش‌و‌پرورش نبود بودجه کافی را بهانه می‌کنند؛ این در حالی است که با وجود رایگان اعلام شدن مدارس دولتی، از خانواده‌ها شهریه اخذ می‌شود.

 

محی‌الدینی با تأکید بر اینکه لازم است، مدارس گزارش دهند که شهریه‌های اخذشده از والدین در کدام بخش صرف می‌شود، ادامه داد: اختصاص بخشی از شهریه‌ی اخذشده به مسائل فرهنگی و دینی حق هر دانش‌آموزی است.

 

وی کمبود معلم در مدارس را از دیگر چالش‌های جدی آموزش‌وپرورش عنوان کرد و ادامه داد: در شان دولت انقلابی نیست که به بهانه کمبود معلم، معلمان مرد در مدارس دخترانه و یا برعکس حاضر شدن معلمان زن بر سر کلاس پسران تدریس کنند؛ درصورتی‌که رواج یابد شاهد آسیب‌هایی خواهیم بود.

 

محی‌الدینی اذعان کرد: به‌عنوان امام‌جمعه و پدر معنوی شهرستان خود را در برابر تمام فرزندان مهریز مسئول می‌دانم.

 

امام‌جمعه مهریز تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور شهرستان را حرکتی شایسته عنوان کرد و افزود: متأسفانه نظام آموزش‌وپرورش در کشور ما نه‌تنها پیشرفتی نداشته بلکه عقب‌گرد داشته است؛ اینکه در چهار سال، چهار وزیر آموزش‌وپرورش تعیین شود، شایسته این نظام نیست.

 

وی با ابراز تأسف عنوان کرد: آموزش‌وپرورش با کمبودهای زیادی مواجه شده؛ آزمون‌وخطا زیاد دارد و این مسئله آسيب‌های جبران‌ناپذیری را به تعلیم و تربیت فرزندان وارد خواهد کرد.

 

امام‌جمعه مهریز با اشاره به اینکه بعضاً معلمان در کلاس‌های درسی که تخصصی در آن ندارند، حاضر می‌شوند، ادامه داد: ظلم به دانش‌آموز است که معلمان را در زمینه‌هایی که تخصص ندارند به تدریس بگذارند.


وی با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن حضور دانش‌آموزان در مدارس را یادآور شد و افزود: حضور دانش‌آموزان اتباع تغییر اعتقادی چشمگیری بر فرهنگ دانش‌آموزان ایرانی داشته است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از