حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی؛

شیطنت رسانه‌ای بلای انگیزه مسئولان برای خدمت

شیطنت رسانه‌ای بلای انگیزه مسئولان برای خدمت

در شرایطی که مسئولان در سطح شهرستان خاتم و استان برای راه‌اندازی باجه بانک ملت تلاش می‌کنند، برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا این تلاش مسئولان را نادیده گرفته و شرایط را به‌گونه‌ای جلوه دهند که مسئولان دست روی دست گذاشته‌اند.

به گزارش «یزدرسا»، رسانه به‌عنوان پلی میان مردم و مسئولان باید صدای مردم را به گوش مسئولان رسانده و پیگیر مطالبات به‌حق آنان باشد؛ از طرفی ضرورت دارد تا تلاش مسئولان برای انجام مطالبات مردم نیز به اطلاع ملت برسد؛ اما گاهی برخی رسانه‌ها از مسئولیت و باری که بر دوش دارند، دور شده و مطالبه‌گری را با تخریب مسئولان و نادیده‌گیری تلاش آنان اشتباه می‌گیرند.

یکی از مواردی این روزها با دامن زدن رسانه‌ها به موضوع داغ در شهرستان خاتم تبدیل شده است، راه‌اندازی باجه بانک ملت در این شهرستان است. تا جایی که در اردیبهشت‌ماه عده‌ای در پی این مطالبه، مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کردند.

نمی‌گوییم مردم حق ندارند و یا بر اساس رو تیتر همچنان صبر کنند تا مطالبه آنان پاسخ داده شود، اما باید بدانند که پیگیری مطالبه و خواسته مردم باید به‌دوراز سوءنیت و جهت‌گیری باشد. خبرنگار «یزدرسا» بعد از اطلاع از این خواسته مردم شهرستان خاتم و طبق وعده‌ای که استاندار یزد به این خواسته شده بود، با امام‌جمعه و فرماندار شهرستان خاتم مصاحبه داشته و پیگیر مراحل ایجاد باجه بانک ملت در شهرستان خاتم شد.

شیطنت رسانه‌ای بلای انگیزه مسئولان برای خدمت

امام‌جمعه شهرستان خاتم:


ایجاد شعبه بانکی از مطالبات به‌حق مردم است


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضازاده، امام‌جمعه شهرستان هرات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ بانک ملت شعبه هرات تعطیل شد.

 

وی با بیان اینکه فرمانداران مختلف از همان زمان که روی کار آمدند، قول پیگیری دادند و طوماری هم در دفتر امام‌جمعه وقت شهرستان نوشته و به بالادست ارسال شد، افزود: شورای اسلامی شهر هم در سال ۱۴۰۱ به استاندار یزد بابت بانک ملت شعبه هرات نامه نوشت.

 

امام‌جمعه شهرستان هرات با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای راه‌اندازی باجه بانک ملت در شهرستان خاتم گفت: استاندار در سفر سال ۱۴۰۰ خود به شهرستان خاتم، برای راه‌اندازی بانک ملت شعبه هرات قول شفاهی داده‌اند. چیزی نوشته نشده است؛ اما قول پیگیری به‌طور شفاهی داده شده است.

 

رضازاده تصریح کرد: کاش فرماندار اقدامات و پیگیری‌هایی که برای این خواسته مردم انجام داده است را به رسانه‌ها اعلام می‌کرد تا قبل از آنکه عده‌ای بخواهند مسائل را غرض‌ورزانه بیان کنند، تلاش‌های صورت‌گرفته به گوش مردم برسد.

 

وی تأکید کرد: باید روی برخی برخوردها و نوشتن‌ها دقت کنیم.

 

امام‌جمعه شهرستان خاتم با بیان اینکه پیگیری مطالباتی که در شهرستان خاتم مطرح می‌شود، در حال انجام است، گفت: بانک ملت در شهرستان خاتم مورداحتیاج کشاورزان، دامداران، رانندگان و ... است؛ چراکه آن‌ها مجبور هستند برای تأمین این نیاز خود یا به شهرستان شهربابک در استان مجاور و یا به شهرستان مروست مراجعه کنند. ضرورت دارد این خواسته به‌حق مردم هرات در اولویت قرار گیرد.

شیطنت رسانه‌ای بلای انگیزه مسئولان برای خدمت

فرماندار شهرستان خاتم:


به‌محض اعطای مجوز باجه بانک راه‌اندازی خواهد شد


علی‌اکبریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در رابطه با راه‌اندازی باجه بانک ملت در شهرستان خاتم اظهار کرد: چندین سال پیش، کد بانک ملت شعبه هرات در کنار بقیه بانک‌هایی که در سطح استان و کشور بنا به دلایلی چون عدم استقبال و همراهی و نداشتن توجیه اقتصادی، باطل می‌شود.

 

وی ادامه داد: بعدازآن، به‌واسطه اینکه در شهرستان خاتم جمعیت قابل‌توجهی راننده، کشاورز و دامدار وجود دارد و از فقدان بانک ملت به مشکل برخورده‌اند، درخواست راه‌اندازی مجدد این شعبه را داشتند.

 

فرماندار شهرستان خاتم تصریح کرد: به‌واسطه این درخواست با استانداری و متولیان مرتبط در سطح استان مکاتبه انجام‌گرفته است تا بتوانیم به این خواسته مردم هم پاسخ دهیم.

 

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با سرپرستی بانک ملت در استان یزد، متولیان مربوط در پایتخت، مسئولان استانی مرتبط برگزار کرده‌ایم، افزود: طی جلساتی با حضور اعضای شورای شهر هرات، سرپرستی بانک ملت در استان یزد و مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری یزد قول مساعدت و همکاری در خصوص احیای کد باجه بانک ملت در شهر هرات گرفته شد.

 

اکبریان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته قول ضمنی داده شد که اگر جایی و مکانی به متراژ ۵۰ مترمربع برای دایر کردن باجه از ناحیه شهرستان معرفی شود، سرپرستی بانک ملت استان یزد به استناد این مکان برای اخذ کد باجه پیگیری خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه همکاری و همراهی انجمن رانندگان هرات باعث شد تا مکان دایر کردن باجه بانک فراهم و تعیین شود، افزود:  به‌واسطه معرفی این مکانه سرپرستی بانک ملت استان یزد، فرآیند اخذ مجوز آغاز  شده است.  

 

اکبریان بیان کرد: زمان راه‌اندازی باجه در دست شهرستان و استان نیست و بستگی به این دارد که بانک ملت چه زمانی مجوز را اعطا کند. به‌محض اعطای مجوز، باجه بانک ملت در شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان خاتم تصریح کرد: احیای کد باجه بانک ملت نیاز به اخذ مجوز از تهران دارد و در حیطه اختیارات استان نیست. در کل کشور تعدیل و باطل سازی کد شعباتی که توجیه اقتصادی نداشته‌اند، انجام شده و احیای هر کد باجه فرآیند طولانی دارد.

 

وی تأکید کرد: هر آنچه می‌بایست در سطح شهرستان خاتم، محیا، مکاتبه و پیگیری شود، ۱۰۰ درصد انجام شده و منتظر اعطای مجوز از سوی بانک ملت هستیم.

شیطنت رسانه‌ای بلای انگیزه مسئولان برای خدمت

امکان برآورده ‌سازی برخی خواسته‌های به‌حق مردم در اختیار مسئولان شهرستان، برخی خواسته‌ها در اختیار مسئولان استانی و برخی خواسته‌ها از حیطه اختیارات این دو سطح خارج بوده و نیاز است در سطح کشوری پیگیری شود.

 

 با توجه به گفته‌های فرماندار این درخواست ایجاد باجه بانک ملت در شهرستان خاتم، نیاز به مجوز بانک ملت دارد که تا زمان اعطای مجوز باید صبر کرد. البته این بدان معنا نیست که مسئولان استان و شهرستان دست روی دست بگذارند، بلکه ضرورت دارد پیگیری‌های مربوط را انجام دهند تا این وعده محقق شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از