حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام جمعه بهاباد:

صرف فعل توانستن در دوران دفاع‌مقدس متجلی شد

صرف فعل توانستن در دوران دفاع‌مقدس متجلی شد

امام جمعه بهاباد گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم که رزمندگان با ایمان به خدا و خودباوری فعل خواستن، توانستن است را صرف کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بشکانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه جنگ تمام عیاری که نظام سلطه به وسیلۀ رژیم بعثی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، گفت: یکی از اهداف رژیم بعثی عراق سقوط جمهوری اسلامی بود، اما ملت ایران با توانایی خود و استفاده از ظرفیت‌های نهفته در جوانان توانستند که این هدف رژیم بعثی را به آرزویی غیرممکن تبدیل کنند.

امام جمعه بهاباد افزود: دستاوردهای دفاع مقدس برای ملت ایران به‌گونه‌ای بود که به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ملت ایران در مقابل جبهۀ استکبار به عنوان الگویی برای دیگر ملت‌ها از جمله ملت لبنان و فلسطین نوید بخش آینده‌ای درخشان برای امت اسلامی شد.

بشکانی پیروزی‌های شگفت انگیز ملت ایران در دفاع مقدس را عاملی برای تحقق آنچه که آمریکایی‌ها و دشمنان ملت ایران از آن می‌ترسیدند، انتقال آموزه‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی به دیگر جوامع، دانست.

وی افزود: دفاع مقدس، صحنۀ بروز افتخارات، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است که جمهوری اسلامی ایران، همچون نگینی تابناک تا همیشه، در تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان خواهد درخشید.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه پایداری ملت ایران برخواسته از ایمان و وحدت بود، گفت: رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) باعث شد تا این مقاومت به الگویی برای نهضت بیداری اسلامی در جهان تبدیل شود.

وی ادامه داد: معادلات جهان در آن دوران خبر از شکست ایران می‌داد، اما دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و … توانست معادلات جهانی را بر هم زند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اهمیت جهاد در کشور عنوان کرد: باید با الگوگیری از دوران دفاع مقدس فعل خواستن، توانستن است را صرف کنیم و در راستای تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی همچنان به جهاد ادامه دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در همین راستا باید خودباوری، رشد باورهای دینی و فضائل اخلاقی، ئحدت ملی و انسجام اسلامی را همانند دوران دفاع مقدس در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از