حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام‌جمعه موقت یزد:

فرهنگ ایرانی اسلامی رمز پیروزی دفاع مقدس بود

فرهنگ ایرانی اسلامی رمز پیروزی دفاع مقدس بود

امام‌جمعه موقت یزد گفت: اعتمادبه‌نفس و پایبندی به فرهنگ ایرانی اسلامی کلید پیروزی در دفاع مقدس بود.

آیت‌الله سیدناصر محمدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار کرد: به‌واسطه آنکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس اصالت و هویت خود را باز یافتند، دفاع مقدس گنجینه پایان‌ناپذیری است که دستاوردهای گسترده‌ای را به دنبال داشت.

امام‌جمعه موقت یزد تصریح کرد: همواره در تاریخ کهن داریم که ایرانی‌ها مردمانی سخت‌کوش، مقاوم، شجاع و دلاور بودند؛ اما در دوران حکومت پهلوی و حکومت‌های دست‌نشانده اواخر دوره قاجار، آن‌قدر ملت ایران را تحقیر کردند و عقب نگه داشتند که گاهی برخی از مردم ایران خود را ملتی عقب‌مانده می‌پنداشتند؛ مثلاً در دوران ملی شدن صنعت نفت خیلی از اشخاص با ملی شدن صنعت نفت مخالف بودند و بر این اعتقاد بودند که مردم ایران هیچ‌گاه توانایی استخراج نفت را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در دوران پهلوی و قبل از آن حاکمان با کوچک‌ترین حمله و تهدید از سوی دشمنان به‌راحتی بخش‌هایی از خاک میهن را تقدیم می‌کردند و تسلیم می‌شدند؛ به‌طوری‌که حداقل دو برابر فعلی خاک کشور جدا شده است؛ این کشور از کف دادن‌ها ریشه در خودباختگی داشت.

محمدی تصریح کرد: دفاع مقدس فرصتی برای بازشناخت مردم ایران و بازگشت ایرانی‌ها به فرهنگ کهن و اصیل خود بود.

امام‌جمعه موقت یزد در دفاع مقدس تمامیت ارضی ایران حفظ شد، گفت: گاهی برخی افراد دم از کوروش و هخامنشیان می‌زنند، درحالی‌که هیچ‌گونه تناسب و شباهتی با آن‌ها ندارند؛ آن پادشاهان کسانی بودند که کشورگشایی کرده و از خاک میهن دفاع می‌کردند.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس هویت و اصالت ایرانی و هویت اسلامی با هم آمیخته و تلفیق شد؛ ادامه داد: در دوران دفاع مقدس علیرغم آنکه بیش از 38 کشور علیه ایران و به حمایت و هم‌دستی با عراق به پا خواستند، زنان و مردانی دلاور و قوی برای دفاع از خاک کشور به پا خواسته و با معجزه‌ای از مقاومت و ایستادگی که به نمایش گذاشتند، ملت ایران به پیروزی رسید.

محمدی با تأکید بر اینکه قطعاً در جنگ پیروز شدیم، گفت: گاهی برخی در پیروزی ایران اسلامی تردید دارند؛ درحالی‌که ما قطعاً در جنگ ایران و عراق پیروز شدیم؛ دشمنانی به قصد نابودی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه کشور ما هجوم آوردند؛ اما نتوانستند به اهداف خود دست یابند و این یعنی آن‌ها شکست خورده‌اند.

وی گفت: تا زمانی که روحیه اعتمادبه‌نفس و ترکیب اصالت ایرانی با فرهنگ اسلامی را داشته باشیم، همواره پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از