حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
وزیر تعاون در گفتگو با یزدرسا:

قطارهای ترنست یزد به مدار برمی‌گردند

قطارهای ترنست یزد به مدار برمی‌گردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت مسافربری با منابعی که به آن اختصاص داده شد قطارهای ترنست یزد را نوسازی و مرمت کرد و ظرف هفته‌های آینده این قطارها وارد مدار می‌شوند.

سید صولت مرتضوی در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به سفر دو روزه خود به استان یزد و برنامه‌های این سفر به خصوص برگزاری نشست شورای اشتغال استان گفت: در استان یزد یافته‌های بسیار خوبی داشتیم به خصوص که در استان یزد نرخ بیکاری از نرخ متوسط کشوری تقریبا یک درصد پایین‌تر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان یزد نسبت به سال ۱۴۰۱ روند کاهشی دارد و البته باید در این حوزه بیشتر تلاش کرد، در خصوص نرخ اشتغال بانوان مخصوصا نرخ اشتغال خرد و خانگی نیز تصمیماتی برای توجه ویژه به این حوزه گرفته شد.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل بنگاه‌های که از ظرفیت اسمی استفاده می‌کنند و بنگاه‌های که به بهره‌برداری نرسیده‌اند منابع مناسبی از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ به دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله نهادهای حمایتی شامل وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی،راه و شهرسازی و وزارت نفت تخصیص داده شده که در این حوزه با اهرم کردن منابع می‌توانند این طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانند. 

مرتضوی با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان استان، ادامه داد: مقرر شد کارگروهی با حضور معاونت اشتغال وزارتخانه، نمایندگان استانداری و حضور نمایندگان مجلس و سایر صاحبنظران تشکیل شود و طرحی نو برای ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دراندازند.

وی با اشاره به بازگشت قطاهاری ترنست استان یزد گفت: قطارهای ترنست چندین سال مرمت و بازسازی نشده بودند که با پیگیری نمایندگان و استاندار جلساتی در وزاتخانه تشکیل شد و از آنجا که قطارهای ترنست انتفاعی نیستند و همواره باید به آنها یارانه پرداخت شود ما منابعی از را سایر سرفصل‌ها تامین کردیم و به شرکت مسافرتی رجا تخصیص دادیم.

ویرر تعاون افزود: شرکت مسافربری رجا این قطارها را نوسازی، بازسازی و مرمت کردند و حسب هماهنگی با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که ظرف هفته‌های آینده وارد مدار شوند تا مردم یزد از این موهبت نیز بهره ببرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از