حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل راه‌آهن استان یزد:

قطار ترنست یزد 15 بهمن وارد مدار می‌شود

قطار ترنست یزد 15 بهمن وارد مدار می‌شود

مدیرکل راه‌آهن استان یزد گفت: اقدامات لازم برای اورهال شدن قطار ترنست انجام شده و امیدواریم تا 15 بهمن یک رام قطار ترنست برای استان یزد وارد مدار شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، حسین معصومی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد، با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل ریلی استان یزد گفت: تعداد قطارها در استان یزد با میزان تقاضا برای سفر ریلی همخوانی ندارد؛ اما علی‌رغم همه این کمبودها، طبق آمار موجود تا ابتدای دی‌ماه سال جاری در استان شاهد افزایش 3 درصدی جابه‌جایی مسافر با قطار هستیم.

مدیرکل راه‌آهن استان یزد با اشاره به حذف قطارهای ترنست در استان یزد ادامه داد: اگرچه طی این سال‌ها قطارهای ترنست در استان یزد حذف شده است؛ اما مسافران متقاضی سفر با حمل‌ونقل ریلی با استفاده از قطارهای دیگر استان‌ها که از یزد عبور داشته است پوشش داده شده‌اند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که نه‌تنها استان یزد بلکه راه‌آهن کشور نیز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، مشکل در ساخت واگن است که در نتیجه آن با کمبود واگن در استان یزد مواجه هستیم.

معصومی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی قطارهای ترنست در یزد گفت: با وجود پیگیری‌های فراوان انجام شده امکان وارد مدار شدن یک رام قطار ترنست برای یزد فراهم نبود؛ اما با اقدامات لازم برای اورهال شدن این قطار در حال حاضر درصد ایمنی این قطار به درصد قابل‌قبولی رسیده است و امیدواریم تا 15 بهمن یک رام قطار ترنست برای استان یزد وارد مدار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از