حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
قواره رژیم صهیونیستی در جنگ سایبری بزرگ نیست
پژوهشگر علوم شناختی:

قواره رژیم صهیونیستی در جنگ سایبری بزرگ نیست

پژوهشگر علوم شناختی گفت: قواره رژیم صهیونیستی در جنگ سایبری بزرگ نیست و نفوذ در شبکه فرکانسی کار سنگینی نبوده و عمده کشورها توان این اقدام را دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، محمد بختیاری در نشست برخط  با موضوع آخرین فناوری در خدمت تروریسم؛ بررسی ابعاد ترورهای صهیونیستی در لبنان و سوریه با اشاره به جنگ‌های نوین رژیم صهیونیستی و جنگ الکترونیک در منطقه اظهار کرد: عمده تحلیل‌ها بر این بود که عملیات تروریستی در بیروت یک جنگ الکترونیکی سنگین بوده است، اما پس از بررسی‌های متعدد جزئیات از زوایای متعدد مشخص شد تنها یک پروپاگاندای رسانه‌ای از سوی غرب بوده است و قدرت رژیم صهیونیستی در جنگ الکترونیکی بزرگ نیست.

وی افزود: از برآوردها برمی‌آید که خرید عمده پیجرها از یک منبع و خوب عمل نکردن فرآیند چک کردن پیجرها منجر به این حادثه شده است.

پژوهشگر علوم شناختی با بیان اینکه در مسیر خرید این پیجرها واسطه‌های زیادی وجود داشت که ممکن است دستکاری پیجر در این مسیر صورت گرفته باشد، تصریح کرد: بنابر شنیده‌ها از ۵ گرم تا ۵۶ گرم ماده منفجره در این پیجرها کارگذاری شده بود که اگر از نسل قدیم می‌بود باید در بررسی‌های صورت گرفته شناسایی می‌شد.

وی ادامه داد: تحلیل من این است که ماده منفجره از ساختار جدید برخوردار بوده که در بررسی‌های صورت گرفته شناسایی نشد، اما در مورد زمانبندی انفجار اطلاعات کاملی در دسترس نیست.

بختیاری با اشاره به مصدومیت قریب به ۲ هزار نفر در این اقدام تروریستی گفت: بخشی از این عملیات جنگ الکترونیکی بوده و تنها به بخش اقدام لازم برای عمل کردن چاشنی‌های مواد منفجره در باطری‌های پیجرها مرتبط است، که این مورد با افزایش دمای باطری انجام شده است.

وی با بیان اینکه قواره رژیم صهیونیستی در جنگ سایبری بزرگ نیست، گفت: نفوذ در شبکه فرکانسی کار سنگینی نیست و عمده کشورها توان این اقدام را دارند.

پژوهشگر علوم شناختی ادامه داد: باید پیجرها از شرکت‌های مختلف خریداری می‌شد و به صورت پله‌ای این وسایل الکترونیکی توزیع می‌شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات شکست جبهه مقاومت برگرفته از قدرت و توان سایبری رژیم صهیونیستی نیست، تصریح کرد: خطی که نباید در روایت بر رسانه‌های داخلی و معارض ایرانی غلبه پیدا کند و با آن مبارزه شود این است که دست بالای رژیم صهیونیستی در این عملیات جنگ الکترونیکی نبود، چرا که تنها یک نفوذ و ارتباط‌گیری دقیق در خط تولید و نوآوری فناورانه در کارگذاری مواد منفجره در باطری‌های پیجرها بود.

بختیاری ادامه داد: حزب‌الله لبنان همواره در صحنه نبرد و جنگ با رژیم صهیونیستی بوده است و خطاهای راهبردی بسیار کمی داشته است.

وی با بیان اینکه جنس ترورهای رژیم صهیونیستی به سوی مرجعیت و مقبولیت و مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را در جبهه مقاومت کم کند، عنوان کرد: در گذشته تلاش داشتند تا تفرقه در میان ایران با سایر کشورهای جبهه مقاومت انجام شود، اما امروز به سوی تحت تاثیر قرار دادن مرجعیت ایران حرکت کردند که نمونه آن ترور شهید هنیه در تهران بود.

پژوهشگر علوم شناختی با اشاره به اینکه جنگ الکترونیکی دارای پیچیدگی‌های بسیار است که عملیات‌های گان به صورت جنگ ترکیبی انجام می‌شود، گفت: نفوذ، رخنه، خرابکاری، هک و .... جنگ ترکیبی از جنس جنگ الکترونیکی است که عمدتا توسط آمریکا انجام می‌شود.

وی افزود: در جنگ الکترونیکی راهکار مقابله وجود ندارد و باید تنها بازدارندگی ایجاد کرد که دشمن نتواند در بخش الکترونیکی نفوذ پیدا کند، و علت اینکه در لبنان از این سبک پیجرها استفاده می‌شد نیز همین بود که تنها دریافت انجام می‌شود و ارسالی صورت نمی‌گیرد، و به همین علت یکی از امن‌ترین دستگاه‌ها برای میدان نبرد نیز پیجر است.

بختیاری با بیان اینکه جنگ الکترونیکی و جنگ سایبری تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند، گفت: در حوزه جنگ الکترونیک که نیاز به آفند است جمهوری اسلامی ایران نیز از دنیا عقب نیست، اما رویکرد کشور همواره بر دفاع است.

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از