حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های یزد مطرح کرد:

قیمت قبر از 8 تا 87 میلیون تومان

قیمت قبر از 8 تا 87 میلیون تومان

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد حداقل هزینه برای تهیه قبر در خلدبرین یزد را ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

محمد صلواتی در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» با اشاره به زمان تاسیس آرامستان خلدبرین در شهر یزد اظهار کرد: آرامستان خلدبرین در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده و دارای سه بخش عمومی، خانوادگی و وقفی است که در مساحتی حدود یک میلیون مترمربع در نظر گرفته شده است.


سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد ادامه داد: در ردیف عمومی قبور به صورت تک‌طبقه، دو‌طبقه و سه‌طبقه در نظر گرفته شده است که هزینه این قبور به ترتیب ۸ میلیون تومان، ۱۱ میلیون تومان و ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.


وی با اشاره به هزینه قبرهای خانوادگی عنوان کرد: هزینه آرامگاه خانوادگی ۸۷ میلیون تومان است که شرایط پرداخت به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی پرداخت در ۶ ماه است.


صلواتی در ادامه با اشاره به بخش وقفی این آرامستان و شرایط دفن در این بخش تصریح کرد: بخش وقفی موجود در این آرامستان به صورت رایگان است و تنها هزینه کفن و دفن از بازماندگان دریافت می‌شود.


سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد افزود: در آرامستان خلدبرین هزینه‌ای که از بازماندگان متوفی در زمان دفن گرفته می‌شود و یا برای سپرده قبر و آارمگاه‌های خانوادگی، بهای زمین نیست، بلکه این هزینه بهای خدمات مانند هزینه ساخت قبر، هزینه غسل و سایر هزینه‌های دیگر است.


وی ادامه داد: در مجاور قبر متوفی تنها تا یک عدد قبر رزرو داده می‌شود و آرامگاه خانوادگی در مجموعه وقفی دیگر ساخته نمی‌شود.


سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با اشاره به روال مردم یزد برای رزرو قبر گفت: در حال حاضر و براساس یک روال، مردم یزد تمایل دارند تا قبر خود را رزرو کنند و اقبال عمومی بر خرید آرامگاه‌های خانوادگی است.


وی افزود: به صورت میانگین ۲۰درصد قبور موجود در آرامستان خلدبرین دارای متوفی است و مابقی قبور خالی هستند و بنابر اعلام کارشناسان طرح تفضیلی شهر ، آرامستان خلدبرین تا ۵۰ سال آینده ظرفیت دفن اموات را در شهر یزد داراست.


سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با اشاره به آمار متوفیان دفن شده در آرامستان خلدبرین اظهار کرد: از تاریخ اول فروردین ماه سال جاری تا ۳۰ مهرماه، تنها در این آرامستان ۹۵۲ نفر دفن شده‌اند که از این تعداد ۵۶۶ مرد و ۳۵۶ زن به خاک سپرده شده‌اند.


صلواتی با اشاره به تعداد آرامستان‌های شهرستان یزد گفت: در حال حاضر در ۱۹ محل در سطح شهرستان یزد دفن اموات انجام می‌شود که ۶ محل امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، یک محل آرامستان زرتشتیان و مابقی در محلات قدیمی یزد هستند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از