حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد مطرح کرد:

لزوم حفظ دستاوردهای دفاع مقدس با ابزار هنر

لزوم حفظ دستاوردهای دفاع مقدس با ابزار هنر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس باید فداکاری‌های رزمندگان اسلام را با درج این مباحث در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، به کارگیری ابزار هنر و... به نسل جدید منتقل کرد.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل در گفتگو با یزدرسا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: با هدایت و رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) و ایستادگی مردم و مجاهدت رزمندگان اسلام،  دفاع مقدس نتایج و دستاوردهای بزرگی را برای ملت به ارمغان آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد تقویت اعتماد به نفس و خودباوری را از برکات مهم دفاع مقدس نام برد و افزود: ما در کوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که باید خود را باور کنیم و با تکیه بر توانمندی‌های خود به ویژه جوانان خداجو، کشور را اداره نماییم که تأثیر این خودباوری، بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین دفاعی، نمود فزاینده‌ای داشت.

وی ادامه داد: در جنگ و دفاع مقدس هشت ساله،‌ به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی پای خود بایستیم و به این خودباوری دست یافتیم که، می‌توان سالیان سال علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها مبارزه کرد؛ همچنان که امام(ره) فرمودند: «ما در این جنگ،‌ اُبهت دو قدرت شرق و غرب را شکستیم».

متوسل افزود: شکستن اُبهت دو قدرت شرق و غرب، نه فقط در صحنه‌های نبرد و جنگ،‌ بلکه در تمامی صحنه‌ها به دست آمد. با خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم،‌ به پیشرفت‌ها و ابتکاراتی دست زدیم که تحسین دوست و دشمن را برانگیخت.

وی گفت: تفکر بسیجی که ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس بود، در مدرسه‌ی عشق امام راحل(ره) عینیت یافت و تربیت‌یافتگان این مدرسه، زیباترین حماسه‌ها را در تاریخ رقم زدند و امروز قداست و طهارت بسیج مرهون ایثار و شهادت‌طلبی‌های بسیجیان دوران دفاع مقدس است.

متوسل تصریح کرد: جنگ تحمیلی با توجه به نوپایی آن، نتایج بسیار با ارزش و مؤثری به همراه داشت. شرایط جنگی و فوق‌العاده‌ کشور، فشارها و نیازها، یکی از بهترین فرصت‌ها برای رشد صنایع و واحدهای تولیدی کشور محسوب شد و باعث شد جوانان متعهد، با خلاقیت و ابتکار دست به فعالیت‌های وسیعی جهت رفع نیازهای روزمره‌ی جامعه خصوصاً جنگ تحمیلی بزنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: جوانان و رزمندگان در این میدان مبارزه هشت سال دفاع مقدس، با حداقل سرمایه و امکانات دست به نوآوری‌های بزرگی زدند که همین جرقه‌های کوچک و ناچیز در اوایل جنگ رشد و گسترش پیدا کرد و امروز در دوران سازندگی، استمرار آن خلاقیت‌ها را در حرکت‌های کلان اقتصادی و صنعتی به وضوح مشاهده می‌کنیم. 

وی با اشاره به اهمیت حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس باید فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها رزمندگان اسلام را با درج این مباحث در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، به کارگیری ابزار هنر با ساختن فیلم، اجرای تئاتر و شب خاطره‌گویی، منابر سخنرانان و خطبای جمعه با محتوای دفاع مقدس و... به نسل جدید منتقل کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از