حالت تاریک
سه‌شنبه, 03 مهر 1403
لزوم روایتگری خاطره شهدا برای نسل جوان
همسر شهید اشرف عنوان کرد:

لزوم روایتگری خاطره شهدا برای نسل جوان

همسر شهید اشرف گفت: ما باید هدف شهدا را نسل به نسل روایتگری کنیم و والدین نسل امروز و نسل دیروز خاطره و پیام شهدا را برای فرزندان خود بازگو کنند تا این روایتگری باعث شناخت شهدا در میان نسل جوان شود.

زهرا زحمتکش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه دو سال زندگی مشترک با شهید رسول اشرف سراسر درس بود، اظهار کرد: در طول مدت دو سال و هشت ماه زندگی مشترک با این شهید بزرگوار از صبوری، ایمان، پاکی و ... ایشان درس گرفتم و زندگی با ایشان همانند کلاس درس اخلاق برای من بود.

وی ادامه داد: هنگامی که ایشان به خواستگاری من آمدند جمله عجیبی را گفتند، ایشان به من گفتند که زمانی که پسر من ۶ ماهه شود من به شهادت می‌رسم و این جمله را زمانی گفتند که تنها ۱۸ سال داشتند، و ۱۱ روز مانده بودد تا پایان ۶ ماهگی پسرمان ایشان به شهادت رسیدند.

همسر شهید اشرف عنوان کرد: پشتیبانی از ولایت و رهبر انقلاب دو مورد مهم در وصیت‌نامه ایشان بود، اما در کنار این موارد تاکید بسیاری بر رعایت حجاب بانوان ایرانی، صداقت و نماز اول وقت داشتند.

وی با اشاره به اینکه والدین امروزی باید خود با شهدا انس داشته باشند، گفت: برای پاسداری از خون شهدا باید والدین امروزی با بچه‌ها انس بیشتری داشته باشند و در کنار این انس نیز با شهدا مانوس باشند.

همسر این شهید بزرگوار ادامه داد: پس از پایان دفاع مقدس متأسفانه همه فکر و ذکر جامعه مسائل مادی شد و از مباحث فرهنگی و تربیتی فاصله گرفتیم، باید با نسل جدید رفیق شویم و پیام و هدف شهدا را ما به گوش این نسل برسانیم.

وی بیان کرد: ما باید هدف شهدا را نسل به نسل روایتگری کنیم و والدین نسل امروز و نسل دیروز خاطره و پیام شهدا را برای فرزندان خود بازگو کنند تا این روایتگری باعث شناخت شهدا در میان نسل جوان شود.

گفتنی است؛ شهید سید رسول اشرف فرزند سید حسین متولد بیستم آبان ماه ۱۳۴۳ در محله شیخداد یزد در  تاریخ بیستم آذر ماه ۱۳۶۴ در مسیر اهواز به خرمشهر به شهادت رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از