حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع):

لشکرهای نامرئی دشمن در جنگ شناختی به‌میدان آمدند

لشکرهای نامرئی دشمن در جنگ شناختی به‌میدان آمدند

مسئول كمیته علمی علوم شناختی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در جنگ شناختی لشکرهای نامرئی در شبکه‌های اجتماعی به میدان آمدند که این لشکرهای سایبری همان منافقینی هستند که روزی در این کشور بیش از 17 هزار شهید ترور از ما گرفتند.

به گزارش یزدرسا، محمد جوانی صبح امروز در همایش بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در مسجد روضه محمدیه یزد، با اشاره به جنگ شناختی دشمن، گفت: امروز دشمن که در جنگ نظامی خود را ناکام می‌بیند به جنگ شناختی روی آورده است، در جنگ شناختی، قوه شناختی  افراد مورد حمله قرار می‌گیرد و دشمن برای رسیدن به اهداف خود در صدد به تسخیردرآوردن مغز و ذهن افراد است.

 وی ادامه داد: سازمان جنایتکار ناتو متشکل از 30 کشور اروپایی به سرکردگی امریکا که جنگ را در کشورهای عراق، افغانستان، لیبی و ... به راه انداختند در زمان دفاع مقدس نیز آنچه در توان داشتند به صدام کمک کردند و آثار جنایات آنها هنوز هم بر بدن جانبازان و ایثارگران ما قابل مشاهده است این کشورها امروز به واسطه دستیابی ما به انواع تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته مانند قبل با ادوات نظامی و در روی زمین با ما وارد جنگ نمی‌شوند بلکه مغز و ذهن مردم ما را هدف قرار داده‌اند.

 مسئول كمیته علمی علوم شناختی و جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) افزود: این 30 کشور اروپایی پیش از این خود را در پنج میدان زمین، دریا، هوا، فضا و سایبر مشترک می‌دانستند و یکدیگر را پوشش می‌دادند اما اکنون معتقدند که وارد میدان نبرد ششم با نام نبرد شناختی شده‌اند.

 جوانی افزود: در نبرد شناختی ذهن و مغز انسان‌ها به آوردگاه تبدیل می‌شود و این کشورها برای آن لشکرهای سایبری   تامین می‌کنند و به واسطه استفاده روزافزون مردم از شبکه‌های اجتماعی، میدان جنگ آنها در این نبرد شبکه‌های اجتماعی شده است که در آن به دنبال تغییر ذهن و دیدگاه مردم هستند تا در راستای منافع آنها حرکت کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز تسلط بر مغزها برای دشمن از تسلط بر مرزها و سرزمین‌ها مهم‌تر است، ادامه داد: چنانچه مغز ملتی توسط دشمن تسخیر شود نه تنها در برابر دشمن مقاومت نمی‌کند بلکه به اختیار خود سرزمین خود را نیز به او اهدا می‌کند.

جوانی با بیان اینکه امروز دشمن روی گسل‌ها و شکاف‌های سیاسی، اجتماعی و جنسیتی ما دست گذاشته است و به دنبال ایجاد آشوب، اغتشاش و راه انداختن جنگ داخلی در کشور ماست، افزود: در جنگ شناختی لشکرهای نامرئی در شبکه‌های اجتماعی به میدان آمدند که این لشکرهای سایبری همان منافقینی هستند روزی در این کشور بیش از  17  هزار  شهید ترور از ما گرفتند و جسم‌های آنها را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز با شعار زن زندگی آزادی به دنبال لکه‌دار کردن دامن زنان و دختران ماست، افزود: بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند اما اثرگذاری آنها بیش از اینهاست و همانگونه که امام راحل فرمودند زن مربی جامعه است و صلاح و فساد او باعث صلاح و فساد جامعه است و از این رو امروز تمرکز نقشه‌های دشمن روی ناموس ما متمرکز شده است.

 مسئول كمیته علمی علوم شناختی و جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد: غربی‌ها و دشمنان می‌خواهند به گونه‌ای وانمود کنند که هر چه زنان برهنه‌تر باشند موفق‌تر هستند اما زن با شرف و مسلمان ایرانی علاوه بر اینکه حجاب خود را حفظ کرده است توانسته به قله‌های رفیع در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، ورزشی و .... دست پیدا کند و تئوری دشمن را به استهزاء و چالش کشیده است و از این رو دشمن عفاف زن مسلمان ایرانی و غیرت مرد ایرانی را نشانه رفته است.

جوانی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی مایه افتخار و عزت در منطقه و جهان هست، گفت: دشمن چشم دیدن این اقتدار و پیشرفت ایران را ندارد و امید جوان و نوجوان ایرانی را محور کانونی آماج حملات خود در جنگ شناختی دشمن قرار داه است چرا که امید موتور محرکه انسان‌هاست و دشمن با سیاه‌نمایی از وضعیت ایران و بهشت جلوه‌دادن خارج از ایران به دنبال متوقف کردن جوان ایرانی و دنباله‌روی او از غرب است.

 وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، نظامی و ... تأکید کرد: جوان ایران باید بداند که ما هر کجا جهادی و انقلابی عمل کردیم زودتر به قله‌ها رسیدیم، باید نقاط قوت برای برطرف کردن نقاط ضعف خود استعانت بگیریم و راه پیشرفت و ترقی را بیش از پیش طی کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از