حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد:

پیگیری‌ موضوع سقط‌جنین در دستورکار مدیران قرار گیرد

پیگیری‌ موضوع سقط‌جنین در دستورکار مدیران قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد گفت: تمامی افراد جامعه و مدیران استان یزد باید خود را در زمینه موضوع سقط‌جنین مسئول بدانند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش یزد رسا، علی‌اکبر عزیزی صبح امروز در دوازدهمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد که با حضور اعضاء برگزار شد با اشاره به اینکه به‌هیچ‌عنوان سقط‌جنین غیرقانونی در سطح استان و کشور قابل‌پذیرش نیست اظهار داشت: همه مردم و مسئولان باید در این زمینه خود را مسئول بدانند و هر اقدامی که لازم است در این زمینه انجام دهند تا شاهد حتی یک سقط‌جنین در استان یزد نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد افزود: به‌موازات برخورد با اقدامات غیرقانونی در زمینه سقط‌جنین باید به مسائل فرهنگی و آگاه‌سازی در این زمینه نیز توجه شود و راهکارهای هنرمندانه و عملیاتی در این زمینه توسط دستگاه‌های مسئول ارائه شود.

مهدیه سادات حسینی مطلق مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه با اشاره به اینکه برای جلوگیری سقط‌جنین غیرقانونی اقداماتی با همکاری دستگاه‌های متولی در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: تبیین منزلت جنین، اولین و مهم‌ترین اقدامی است که در دستور کار اعضاء قرار گرفته است تا خانواده‌ها به ارزش و جایگاه نعمتی که به آنها داده شده است واقف شوند.

وی افزود: اقدام بعدی که در دستور کار قرار گرفته حمایت‌های مادی و معنوی  است که مقرر شد از خانواده‌ها در این زمینه انجام شود و همچنین دوره‌های آموزشی برای پرستاران و ماماها در دستور کار این قرارگاه قرار گرفته است.

حسینی مطلق در مورد برخورد با تخلفات صورت‌گرفته در حوزه سقط‌جنین نیز گفت: پلیس فتای استان شناسایی و برخورد با متخلفانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش محصولات غیرمجاز سقط‌جنین می‌کنند را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از