حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد مطرح کرد:

مدیریت حوزه‌های آبخیز استان باتوجه به نظر مردم

مدیریت حوزه‌های آبخیز استان باتوجه به نظر مردم

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز باید برای مردم تبیین و از ظرفیت و نظرات ارزشمندشان بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا» به نقل از روابط‌عمومی اداره مدیریت بحران یزد، محمدعلی ملک‌زاده گفت: مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان بدون توجه به نقش و نظر مردم، جامع نمی‌شود و باید این مهم برای مردم تبیین و از ظرفیت و نظرات ارزشمندشان بهره برد.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه و نقش مدیریت بحران پیشگیری هماهنگی بین ادارات و نهادهاست و هرچه در حوزه پیشگیری هزینه شود به‌مراتب از هزینه‌های جبران خسارت کاسته می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: عدم نگاه جامع و آینده‌نگرانه موجب اجرای طرح‌هایی شده که بعضاً خنثی‌کننده و شاید آسیب‌زننده به هم باشد.

وی با اشاره به مخاطرات مختلف در سطح استان ادامه داد: خشکسالی، فرونشست، آلایندگی، آفات و امراض در بخش دام و کشاورزی و خیلی دیگر از مخاطرات استان در اثر نداشتن نگاه جامع به‌سلامت سرزمینی به وجود آمده است که در طول زمان موجب نارضایتی و اعمال هزینه‌های هنگفت بر دولت خواهد شد.

ملک‌زاده افزود: با آموزش و تبیین نگاه جامع‌نگرانه به تصمیمات دستگاه‌ها، مدیران و مردم می‌توانند در روند توسعه سلامت‌محور گام بردارند و پیشرفت را در کنار سلامت سرزمین اجرایی نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به تأمین اعتبار جهت اجرای طرح مطالعاتی برای بررسی وضعیت حوزه آبخیز بحرانی استان اظهار داشت: در آخرین نشست کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، حوزه آبخیز به مساحت حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار که بخش‌هایی از آن در شهرستان‌های مهریز، یزد، تفت، زارچ، اشکذر، میبد و اردکان قرار دارد به‌عنوان حوزه آبخیز بحرانی تعیین شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به تأمین اعتبار برای مطالعه و تهیه طرح اجرایی اقدام نمود و انتظار است با همکاری دستگاه‌های عضو و استفاده از ظرفیت مردمی طرحی نمونه در سطح کشور تدوین و به مرحله اجرا در آید.

وی ادامه داد: امروز طرح‌های مختلفی در دستگاه‌ها با شرح خدمات مختلف تهیه شده و انتظار داریم در این سند جامع ضمن رعایت طرح‌های بالادستی و استفاده از طرح‌های دستگاه‌ها، نظرات مردم به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی جدی گرفته شود و برای نزدیک‌شدن دیدگاه‌ها نیاز به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی با گروه‌های مردمی است.

ملک‌زاده با اشاره به نقش آموزش اظهار داشت: در نظر داریم در هفته آتی دوره آموزشی برای اعضای کارگروه استانی و شهرستانی برگزار نماییم تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری اجرا شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از