حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
نماینده‌ای که ساده‌زیستی‌اش مورد تقدیر رهبری بود؛

مرحوم یحیی‌زاده الگویی عملی برای نمایندگان مجلس

مرحوم یحیی‌زاده الگویی عملی برای نمایندگان مجلس

مرحوم سید جلال یحیی‌زاده با خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی که داشت الگوی عملی برای مسئولان به خصوص نمایندگان فعلی و آینده مجلس است.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، با قرار گرفتن در ایام انتخابات چه خوب است یادی کنیم از مرحوم حجت الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده نماینده ولایی و مجاهد مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی که آراستگی به اخلاق، مردم‌داری و ساده‌زیستی از جمله وی‍ژگی‌های ممتاز این نماینده مردمی بود و و سخت‌کوشی در حل مشکلات مردم و تاثیرگذاری در عرصه‌های قانون‌گذاری از وی چهر‌ه‌ای خدوم و محبوب و ماندگار به جای نهاد که در حافظه تاریخی و خاطره مردم جاودانه است.

حجت الاسلام سید جلال یحیی‌زاده در سال 1339 هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان میبد چشم به جهان گشود. پدرش آقا سید محمود به تبعیت از جد اعلای خود حضرت امام موسی كاظم (ع)، همواره به امر تعلیم و تربیت فرزند خود اهتمام ویژه داشت و علاوه بر آموزش قرآن و احكام در پرورش سجایای اخلاقی و آداب پسندیده او همت گمارد.

مرحوم یحیی‌زاده الگویی عملی برای نمایندگان مجلس

یحیی زاده تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان میبدی و دوره راهنمایی را در ضمیمه دبیرستان مفید میبد با رتبه ممتاز طی كرد و برای تحصیل علوم اسلامی راهی حوزه علمیه یزد و پس از گذشت یک سال رهسپار حوزه علمیه قم شد.


سیدجلال یحیی‌زاده از بدو شروع تحصیل در حوزه علمیه قم با اندیشه‌های دینی وسیاسی امام راحل (ره) آشنا و با علما و طلاب مبارز حوزه مرتبط و در خدمت انقلاب اسلامی قرار گرفت.


وی در محضر بزرگانی همچون شیخ محمد ابراهیم اعرافی، شیخ علی پناه اشتهاردی، موسوی تهرانی، ستوده، پایانی، جوادی آملی، سید علی محقق داماد، سید مصطفی محقق داماد، حسن زاده آملی، و مراجع عظام تقلید ناصر مكارم شیرازی، شیخ جواد تبریزی، فاضل لنكرانی و وحید خراسانی،‌ آیت الله مشكینی و آیت الله مظاهری تلمذ كرد و در چند سال اخیر نیز جزء شاگردان درس رهبر معظم انقلاب بود.


این روحانی مبارز در روشنگری طلاب جوان و تبیین اندیشه‌ها و افكار انقلابیون نهضت اسلامی نقش ارزنده‌ای داشته و در سازماندهی قیام خونین 19دی ماه 57 قم شركت داشته است؛ وی در صفوف اول این راهپیمایی تاریخی تا مرز شهادت پیش رفت و از آن پس نیز در خدمت به گسترش انقلاب اسلامی سر از پا نمی‌شناخت.


حضور وی در میدان‌های جنگ تحمیلی ( 12نوبت ) و شركت در چند عملیات غرور آفرین سپاه اسلام نظیر عملیات محرم، كربلای پنج و … كارنامه او را در دفاع مقدس درخشان كرده است.

مرحوم یحیی‌زاده الگویی عملی برای نمایندگان مجلس

یحیی‌زاده، علاوه بر تصدی مسئولیت‌های اساسی و حیاتی در امور فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه، همواره افتخار تدریس و تحقیق و تربیت طلاب را وجهه همت خویش قرار داد و مهمترین وظیفه خود را جهاد علمی و تشكیل حلقه‌های درس و مباحثه دانست و در این راه از پركارترین طلاب حوزه علمیه محسوب می شد.


حضور یحیی‌زاده در مجلس نیز به عنوان نماینده‌ای فعال و پرجنب‌وجوش در ذهن ثبت شده؛ او در نقد عملكرد مسئولان، صریح و منصف؛ در برخورد با خبرنگاران، مهربان و صمیمی؛‌ در پاسخگویی به مردم، صبور و خودمانی بود و شاهد این مدعا كثرت حضور نمایندگان، مسئولان اجرایی، كارمندان مجلس، ‌فعالان فرهنگی و خبرنگار در مراسم تشییع پیكر او در بیستم فرودین ۱۳۹۲ بود.

 

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و سخت‌کوشی در درس و بحث، ساده زیستی، مجاهدت در راه خدا، خستگی‌ناپذیری، انتخاب سخت‌ترین جای جبهه را از ویژگی‌های مرحوم یحیی‌زاده نام برده است.

 

وی پرکاری و نظم و انضباط را از دیگر ویژگی‌های مرحوم یحیی‌زاده برشمرد و افزود: وی شخصیتی بسیار پرکار و پرتلاش بود. در کمیسیون‌ها فعال و طرح‌ها و لوایح را حتما مطالعه می‌کرد و بدون مطالعه وارد کمیسیون نمی‌شد. به هنگام تعطیلی مجلس بلافاصله به حوزه انتخابیه می‌رفت و از نزدیک به حل و فصل مشکلات مردم می‌پرداخت.

مرحوم یحیی‌زاده الگویی عملی برای نمایندگان مجلس

روانبخش ادامه داد: شاید کمتر روستایی بود که مرحوم یحیی‌زاده را در هر دوره کمتر از چهار بار به آن جا نرفته باشد. مردم منطقه همه او را می‌شناختند و او هم با همه انس داشت و در غم و شادی مردم شریک بود. در عین حال در مجلس نیز جزو نادر نمایندگانی بود که صندلی‌اش خالی می‌ماند. آمارها نشان می‌دهد که وی حتی یک جلسه غیبت نداشته است.

 

وی با اشاره به ماجرای چفیه‌ای که مقام معظم رهبری برای یحیی‌زاده فرستاد، گفت: یحیی‌زاده در آغاز مجلس نهم از ریخت و پاش‌هایی که صورت می‌گرفت به شدت ناراحت بود. از این رو گزارشی را برای معظم له تنظیم کرد و ارسال کرد و در آ ن نامه آورده بود چنان چه نامه من به دست حضرت عالی رسید چفیه‌تان برایم ارسال بفرمایید. یحیی زاده می‌گفت طولی نکشید که حضرت آقا چفیه مبارکشان ر ابرایم ارسال کردند. و البته رئیس مجلس و هیأت رییسه را نیز برای دادن تذکراتی خواستند. از جمله تذکرات پرهیز از حیف و میل مالی و اجاره کردن خانه‌های گران قیمت در بالای شهر بود.

 

 شاید كمتر كسی از مردم میبد باشد که یحیی‌زاده نماینده مردمی را سوار بر موتور یاماهای مدل 65 ندیده باشد، وی فردی بود که در سه دوره نمایندگی مجلس بود یک موتور قدیمی داشت.

 

آمده است در مراسم تشییع پیكر او در بیستم فرودین ۱۳۹۲، حجت‌الاسلام آقاتهرانی به همسر یحیی‌زاده گفت كه حضرت آقا (مقام معظم رهبری) از شخصیت ساده‌زیست دو نفر در مجلس تعریف كردند كه یكی از آنها آقای یحیی‌زاده بود؛ و قول داد كه دستنویس ایشان را به خانواده مرحوم برساند.

 

مرحوم یحیی‌زاده با خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی که داشت الگوی عملی برای مسئولان به خصوص نمایندگان فعلی و آینده مجلس است و همه از مسئولان تا اقشار مختلف جامعه باید زندگی ساده و بی‌آلایش آن مرحوم و مسئولیت‌پذیری و دغدغه کار برای مردم را مد نظر خود قرار دهند تا در راستای اهداف انقلاب قدم بردارند.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از