حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد:

مردم‌داری نخستین اولویت کاری مدیران قضایی باشد

مردم‌داری نخستین اولویت کاری مدیران قضایی باشد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه بومی‌سازی سند تحول قوه قضائیه براساس ویژگی‌های حوزه فعالیت برجسته‌ترین هنر مدیران قضایی است، تاکید کرد: مردم‌داری نخستین اولویت کاری مدیران قضایی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، علی‌اکبر شمس در آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش نیر اظهار کرد: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی مأموریت‌هایی برای قوه قضائیه به عنوان یکی از سه قوه نظام تعیین شده که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن رسیدگی به شکایت‌ها و تظلمات مردمی و به عبارتی رفع اختلاف در جامعه است.

وی تصریح کرد: با حضور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در ریاست قوه قضائیه و در دستور کار قرار گرفتن سند تحول قوه قضائیه از آن حالت سنتی معمول خارج و با تشکیل شورا‌ها و ستاد‌های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی، حفظ حقوق بیت‌المال و... شاهد اجتماعی شدن بیشتر و تقویت پایگاه مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه بودیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه اقدامات قضایی در سطح کشور و همچنین ارزیابی‌ها براساس سند تحول صورت می‌گیرد گفت: هنر همکاران بومی‌سازی سند تحول در حوزه قضایی خود است.

وی تصریح کرد: در حوزه قضایی بخش نیر با توجه به‌ییلاقی بودن بیشتر پرونده‌ها مربوط به حوزه اراضی می‌باشد که نیازمند اقدامات پیش‌گیرانه در حوزه تعرض و ساخت‌و‌ساز است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم استفاده از اصل پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و افزود: کمک ادارات مرتبط مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دهیاری و به ویژه مردم در جهت پیشگیری از زمین‌خواری و کم شدن پرونده‌های این حوزه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی افزایش ورودی پرونده‌ها و اطاله دادرسی را از مهم‌ترین چالش‌های سیستم قضایی اعلام کرد که باعث تراکم امور می‌شود وگفت: این چالش در بخش‌ها که رئیس حوزه قضایی هم‌زمان نقش و وظیفه دادستان را هم ایفا می‌کند، محسوس است.

شمس اظهار کرد: همکاران اداری و قضایی بنا به تأکید رئیس قوه قضاییه اصل مردم‌داری و تلاش در حل مشکلات مردم را در عین قانون‌مداری سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه رؤسای حوز‌های قضایی نسبت به حضور در بین مردم اهتمام جدی داشته باشند، گفت: سعی شود باتوجه به بافت حوزه قضایی نیر از ظرفیت معتمدین، ریش سفیدان در جهت حل اختلافات و از نهاد‌های شورا‌های حل اختلاف و میانجی‌گری استفاده شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از