حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
چراغ راه؛

مرفهان بی‌درد خون شهدا را پایمال می‌کنند

مرفهان بی‌درد خون شهدا را پایمال می‌کنند

کسانی که فقط لذایذ دنیوی را مقصود و هدف خویش قرار داده و تنها سود و نفع مادی خود را در نظر می‌گیرند و لحظه‌ای به فکر معنویت و سرانجام خویش نیستند، خون شهدا را پایمال کردند.

به گزارش یزدرسا، شهید علی راست­‌پور 3 تير 1347، در روستای بنادک­ سادات از توابع شهرستان مهريز به دنيا آمد. پدرش خالق، كشاورزی می‌كرد و مادرش زهرا نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و ديپلم گرفت. كشاورز بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. سرانجام 20 دی 1365 با سمت غواص در شلمچه بر اثر اصابت تركش به سر، گردن و سينه به شهادت رسید. پيكرش در حسينيه امامزاده سيد­شمس‌الدين زادگاهش به خاک سپرده شد. او را كاظم نيز می‌ناميدند.

 

فرازی از وصیت‌نامه این شهید والامقام را در یزدرسا بخوانید: 

به نام الله به نام خدایی که جهان را با تمام عظمت‌ و زیباییش آفرید و در پی آن موجودات‌ و مخلوقات را خلق کرد و با قراردادن قوه تدبر و تفکر در انسان، او را به عنوان اشرف مخلوقات برگزید تا بوسیله این نیرو خود را شناخته و به وسیله این خودشناسی، خدا را بشناسد و در میان امتحانات بس پیچیده راه و مقصود خویش را تعیین نموده و در جهت کمال و تعالی در آن راه گام بردارد تا به مقصود و معشوق خویش برسد. انسانی که می‌تواند با استفاده صحیح از این نیروی خدادایش (قوه‌ تدبر و تفکر) به سرحد تعالی و کمال برسد و یا اینکه با استفاده نادرست از آن از مقام انسانیت به پست‌ترین‌ مراحل حیوانیت کشانده شود.

 

آری‌ چه بسیار کسانند که فقط لذایذ دنیوی را مقصود و هدف خویش قرار داده و تنها سود و نفع مادی خود را در نظر می‌گیرند و لحظه‌ای به فکر معنویت و سرانجام خویش نیستند. اینها هستند کسانی‌ که خون شهدا را پایمال نمودند و قلب خانواده آنها را جریحه‌دارتر می‌نمایند و اینان باید بدانند که اگر در این دنیا سزای اعمال خویش را نبینند در جهان باقی مستوجب عذابی دردناک خواهند بود. 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از