حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام‌جمعه موقت یزد:

مسافران نوروزی به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند

مسافران نوروزی به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند

امام‌جمعه موقت یزد گفت: باید به میهمانان نوروزی احترام بگذاریم و در ضمن آنها هم باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به‌پیش بودن سال نو و نوروز گفت: باید به میهمانان نوروزی احترام بگذاریم و با روی گشاده از آنان استقبال کنیم و در ضمن آنها هم باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

وی ادامه داد: نوروز امسال همراه با ماه مبارک رمضان است و باید توجه داشته باشیم که احترام ماه مبارک رمضان فراموش نشود. 

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه روزه‌خواری درملأعام و سیگارکشیدن در اماکن عمومی نشان از بی‌ادبی افراد است اظهار داشت: در صورت مشاهده با روی خوش تذکر بدهیم و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنیم. 

محمدی در ادامه به‌روز دوم فروردین سالروز حمله ددمنشانه رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و گفت: نیرو‌های رژیم پهلوی یک عده طلبه بی‌سلاح را با کماندو و اسلحه کتک زدند و این عملیات باعث رسوایی بیشتر رژیم پهلوی بود.

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به فرارسیدن ۲۹ اسفند روز ملی‌شدن صنعت نفت گفت: ملی‌شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی‌شدن طی کرد، علما و از جمله آیت‌الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته‌اند.

وی یادآور شد: تصویب قانون ملی‌شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال‎۱۳۲۹، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه‌های ملی این مرزوبوم از دست بیگانگان بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از