حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه موقت یزد:

مشارکت مردم در تحقق شعار سال تسهیل شود

مشارکت مردم در تحقق شعار سال تسهیل شود

امام جمعه موقت یزد گفت: در مجموع باید سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه مشارکت مردم را به نحوه صحیح تسهیل کنند تا جهش تولید تحقق پیدا کند در این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی که دامن‌گیر مردم است حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند یکی از مشکلات امروز کشور ما مشکل اقتصادی و معیشت مردم است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف فناوری، راه‌سازی، نظامی و... پیشرفت داشته است اما مردم در برخی بخش‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آنها اقتصاد است.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات اقتصادی را تولید دانستند، افزود: معظم له سال گذشته هم بر رشد تولید تاکید کردند اما امسال بر این موضوع تاکید بیشتری دارند و نام «جهش تولید با مشارکت مردم» را برای امسال انتخاب کردند و فرمودند اقتصاد طی یکی دو سال حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر میزان شعار سال تحقق پیدا کند و رشد و جهش تولید داشته‌ باشیم، مشکلات جامعه هم از قبیل کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم، اشتغال و بسیاری از مشکلات اقتصادی دیگر حل خواهد شد.

محمدی افزود: متصدی تحقق شعار سال و جهش تولید فقط دولت نیست باید مردم هم به عرصه بیایند همچنین فعالان اقتصادی هم به کمک دولت بیایند تا این شعار تحقق پیدا کند و کارخانه‌ها راه‌اندازی شوند، اجناس با کیفیت تولید شود، صادرات به خارج کشور انجام گیرد و خودکفایی در همه حوزه‌های تولید‌ با مشارکت مردم تحقق یابد که نتیجه آن حل مشکلات اقتصادی است.

وی گفت: تجربه نشان داده است در دوران پس از انقلاب هر زمان که مردم به صحنه آمدند و کمک کردند پیشرفت‌های قابل توجهی را شاهد بودیم که نمونه آن در دوران دفاع مقدس است که مردم با حضور در عرصه‌های جنگ، کمک‌های پشت جبهه و... موجب موفقیت نظام اسلامی در این عرصه شدند.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: پس از جنگ‌تحمیلی نیز بسیج مردمی در سیل، زلزله و حوادث طبیعی که در کشور رخ داده است به میدان آمده است همچنین در بحث پیشرفت فناوری و شرکت‌های دانش بنیانی که به وجود آمده است جوانان تحصیل کرده و فعالان علمی ما به میدان آمدند و با این اقدام دستاوردهای چشمگیری را می‌بینیم.

وی با اشاره به وظیفه دولت در تحقق شعار سال گفت: دولت وظیفه دارد که مشارکت مردم در امور مختلف از جمله تولید و اقتصاد را تسهیل کند، موانع حضور مردم را برطرف کند امکان هر چه بیشتر مشارکت مردم را فراهم کند و مجلس نیز قانون‌هایی باید تصویب کند که حضور مردم در تحقق شعار سال به راحتی صورت گیرد.

محمدی با بیان اینکه قوه قضاییه نیز باید با سودجویان برخورد کند، افزود: در مجموع باید سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه مشارکت مردم را به نحوه صحیح تسهیل کنند تا جهش تولید تحقق پیدا کند در این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی که دامن‌گیر مردم است حل خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از