حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

معرفی اسطوره‌های دفاع مقدس وظیفه آموزش‌وپرورش است

معرفی اسطوره‌های دفاع مقدس وظیفه آموزش‌وپرورش است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شخصیت‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای دفاع مقدس مانند شهید باکری و زنان شجاع و غیور باید به دانش‌آموزان و جوانان معرفی شوند.

به گزارش پایگاه خبری یزد رسا، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در دیدار با معلمان، مدیران مدارس و اساتید حوزه و دانشگاه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بر اهمیت نقش معلم و استاد تأکید کرد و گفت: نقش معلم و استاد یک نقش بی‌بدیل است و به‌عنوان عنصری مهم و تأثیرگذار در تربیت آحاد جامعه شناخته شده‌اند.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: معلم دو معنا دارد و در معنای عام به پیامبران و علمای برجسته به‌عنوان معلم بشریت اشاره می‌شود و در معنای خاص این نقش به تربیت‌کنندگان و تعلیم‌دهندگان در مدارس اختصاص‌داده‌شده است.

وی نقش معلم در معنای خاص را نقشی مؤثرتر از معنای عام آن عنوان کرد و گفت: بنا بر گفته مقام معظم رهبری معلم در معنای خاص نقش مؤثرتری در تربیت جامعه و فرزندان کشور به نسبت معلم در معنای عام دارد، زیرا پذیرش خیلی عمیق‌تر و سخنان آن برای مخاطبش ماندگارتر است.

نقدی با بیان اینکه ملت ایران صاحب رسالتی عظیم است، تصریح کرد: ملت ایران با شجاعت تمام پرچم عدالت‌خواهی را در دست گرفت و در برابر تمام سختی‌ها و تحریم‌ها ایستادگی به خرج داد.

وی افزود: امواج تروریست، جنگ‌های تحمیلی در شرق و غرب کشور با بیش از 40 هزار شهید، حمله به مدارس و کارخانه‌ها و... تنها گوشه‌ای از قضاوت‌های تحمیل شده به ملت ایران است، اما این ملت نه‌تنها تسلیم نشد؛ بلکه زیر بار جنگ روانی همچنان ایستادگی می‌کند.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رسالت بزرگ اساتید در دانشگاه عنوان کرد: شما اساتید و معلمان باید نسلی قوی‌تر از نسل گذشته تربیت و وارد جامعه کنید و این وظیفه بسیار مهمی است که تنها بر دوش شما قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از روش‌های کمک‌کننده در این راه، بردن فرهنگ دفاع مقدس به مدارس است و باید این تفکر که در دفاع مقدس باشهامت و شجاعت از خاک و ناموس کشورمان دفاع شد، با دانش‌آموزان عجین شود.

نقدی با بیان اینکه آموزه‌های دفاع مقدس و اسطوره‌های مهم و افسانه‌ای که تنها در دفاع مقدس دیده می‌شد باید در مدارس معرفی شوند، گفت: شخصیت‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای دفاع مقدس مانند شهیدان باکری، متوسلیان، میثمی و بروجردی و زنان شجاع و غیور باید به دانش‌آموزان و جوانان معرفی شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نسل جدید سلبریتی‌های غرب و شرق را الگوی خود قرار داده و این افراد را بهتر و بیشتر از الگوهای کشور خودش می‌شناسد و این یعنی ما در معرفی الگوها و اسطوره‌های دفاع مقدس کوتاهی کردیم و درست عمل نکردیم.

وی آموزه‌های دفاع مقدس را آموزه‌های مهمی در راستای تدریس شجاعت، مقاومت، ایثار و توانستن دانست و عنوان کرد: در زمانی که باران گلوله بر سر رزمندگان اسلام می‌ریخت، این افراد با مقاومت و شجاعت و در سخت‌ترین شرایط توانستند با استقامت به پیروزی برسند و غیرممکن را با دست‌های خالی ممکن می‌کردند.

نقدی ادامه داد: آموزش و پرویش باید در راستای شناساندن اسطوره‌های ملی و سرمایه‌های بزرگ کشور به‌خوبی عمل کند و در این مسیر دشمنان را به‌درستی به نسل جدید بشناسانیم.

وی افزود: نسل جدید شناخت کافی و درستی نسبت به دشمن کشور خود ندارد و این وظیفه آموزش‌وپرورش و معلمان است که دشمن‌شناسی را به‌عنوان لازمه هدایت نسل جدید و جوانان انجام دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اتفاقات سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته علی‌رغم وجود شاهدان عینی و مستندات تصویری دشمن تلاش کرد نه‌تنها دروغ به این اتفاق نسبت دهد؛ بلکه برای یک کشور و مردمانش تصمیم‌گیری کند و تلاش کند تا با این روش جوانان و نوجوانان ما را فریب دهد.

نقدی با بیان اینکه اگر به دانش‌آموزان تفکر را بیاموزیم تمام دروغ‌های دشمن آشکار و فتنه استکبار جهانی خنثی می‌شود، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی انسان‌های فداکار بسیاری وجود دارند که نیاز است دانش‌آموزان با شناخت توانایی‌های کشور و این انسان‌ها به خودباوری برسند و بدانند که دشمن در تلاش است تا تمام دستاوردهای ایران را به زیر سؤال ببرند.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از