حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه موقت یزد:

مهدویت، اساسی‌ترین تفکر اسلامی است

مهدویت، اساسی‌ترین تفکر اسلامی است

خطیب نماز جمعه یزد گفت: وعده خداوند است که با ظهور منجی عالم بشریت، بساط ظالمان بر روی زمین برچیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های امروز نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به اینکه انتظار فرج برترین عبادات است، گفت: انتظار برای ظهور نشان می‌دهد که جامعه زنده و پویا ست، متحرک است و به‌سوی پیروزی و سعادت در حرکت است.

وی به ذکر و عقیدهٔ مهدویت اشاره کرد و افزود: عقیده مهدویت یکی از اساسی‌ترین افکار اسلامی و حتی تفکری در همهٔ ادیان الهی است. 

خطیب نماز جمعه یزد به ظلم و ستم در جهان امروز اشاره کرد و گفت: بدیهی‌ترین این ظلم‌ها جنایات وحشیانه‌ی صهیونیست‌ها با اشغال فلسطین است و صهیونیست‌ها و حامیان آنها، فرعون‌های زمان هستند که فرزندان اسلام را می‌کشند و آنها را نابود می‌کنند. 

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه با ظهور منجی عالم بشریت بساط ظلم و ستم در دنیا برچیده می‌شود گفت: پیروزی برای جبهه حق است و خدا به مظلومان جهان وعده داده است که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند؛ آنها را امنیت می‌دهیم زمانی که گرفتار خوف شدند.

وی به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و افزود: متأسفانه درحالی‌که هزاران نفر از مسلمانان در گوشه‌ای از جهان به دست صهیونیست‌ها کشته می‌شوند شاهد سکوت کشور‌های اسلامی هستیم، اگر مسلمانان جهان با هم متحد شوند صهیونیست‌ها و همدستانشان کاری از پیش نخواهند برد و نابود خواهند گشت. 

آیت‌الله مدرسی خاطرنشان کرد: ما مسلمان جهان، امت واحده هستیم، کتاب ما واحد است، قبله ما واحد است، پیغمبر ما واحد است، سرنوشت واحد داریم و دشمنان واحد داریم پس چرا تفرقه داریم؟!

خطیب نمازجمعه یزد از اهل‌تشیع و برادران اهل‌سنت خواست به مواردی که باعث تفرقه بین شیعه و سنی می‌شود پرهیز کنند که دشمنان به دنبال همین تفرقه‌افکنی هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از