حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
استاندار یزد خبر داد:

میزان واقعی صادرات یزد ۱.۵میلیون دلار است

میزان واقعی صادرات یزد ۱.۵میلیون دلار است

استاندار یزد گفت: صادرات واقعی استان براساس استخراج میزان صادرات برخی واحدهای صنعتی و معدنی استان به صورت دقیق مشخص شد که عدد آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

به گزارش یزدرسا، مهران فاطمی ظهر امروز (۲۵ مهر) در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور اعضاء برگزار شد با اشاره به تبریک هفته استاندارد اظهار داشت: کارگروه‌ها و دستگاه‌های دولتی موظف هستند طبق زمان‌بندی مشخص شده، دستورات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان را اجرا و پاسخ نامه‌های درخواستی را بدهند و نباید با دلایل واهی و غیر کارشناسی اجرای پروژه‌ای در استان متوقف شود.

 

مهران فاطمی افزود: باید سازوکار مشخصی تعیین تا تمام مدیران و دستگاه‌های دولتی بدانند که عملکرد آنها در این ستاد مورد بررسی و اگر کوتاهی داشته‌اند باید جوابگو باشند. 

 

وی با بیان اینکه اولویت‌ها و راهبردهای کلان اقتصادی استان در سند یزد نوین مشخص شده است، تصریح کرد: سند یزد نوین بر اساس آینده‌پژوهی تنظیم شده است و یکی از نقاط قوت این سند انعطاف‌پذیری است و بر اساس این سند راهبرد دیپلماسی اقتصادی استان کاملاً مشخص شده است؛ ولی باید برای عملیاتی‌کردن این راهبرد و دیگر بندهای سند یزد نوین برنامه عملیات دقیقی مشخص شود.

 

استاندار یزد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شعار سال تاکید مرد: تمام مدیران و مسئولان استان باید حامی تولیدکننده باشند و موانع موجود برای آنها را برطرف کنیم و مثل نماز برای اجرایی‌کردن این شعار خود را مسئول بدانیم و باید در این زمینه خود را پاسخگو بدانیم.

 

فاطمی با بیان اینکه رشد سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری منجر به افزایش تولید می‌شود، تصریح کرد: برای افزایش سرمایه‌گذاری باید موانع سرمایه‌گذاری برداشته شود و افزایش سرمایه‌گذاری دارای سه مانع اساسی است که عدم تکمیل زیرساخت‌ها، بروکراسی اداری، تسهیلات و عدم تأمین مالی این سه مشکل است.

 

استاندار یزد ادامه داد: کار بدون برنامه اشتباه است و نباید انجام شود و اولین اقدامی که در استانداری انجام دادم برنامه‌ریزی بود و بر اساس برنامه پیش رفته‌ام و در حال حاضر نیز تمام برنامه‌ها بر اساس برنامه پیش رفته است؛ ولی نباید این برنامه‌ریزی منجر به افزایش بوروکراسی شود.

 

فاطمی با اشاره به اینکه مدیران استان باید بدانند که در جنگ اقتصادی هستیم و باید بر اساس این جنگ آرایش بگیریم، اظهار داشت: در شرایط فعلی اگر تولیدکننده سرمایه خود را در بانک بگذارد سود بیشتری می‌گیرد پس در چنین شرایطی نباید مسئولان برای تولیدکننده‌ای که در چنین شرایطی، سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و در حال فعالیت هستند مانع ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد اقتصاد استان توسط بخش خصوصی اداره می شود، گفت: اگر نتوانیم از تولید کنندگان بخش خصوصی حمایت کنیم تاریخ ما را بازخواست خواهد کرد و در تاریخ ثبت خواهد شد که نتوانستیم کشور را با چنین سرمایه.گذاران سخت کوشی حفظ و ارتقا بدهیم.

 

استاندار یزد با تأکید بر اینکه برای تأمین منابع مالی نمی‌توان تنها به بانک‌ها اکتفا کرد اظهار داشت: شرکت چادرملو در هیئت‌مدیره خود مصوب کرده است که ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کنند.

 

وی در ادامه به موضوع احیا واحدهای راکد اشاره و گفت: باید مشکلات و دلایل واحدهای راکد و دلایل نیمه فعال‌بودن واحدهای صنعتی کاملاً مشخص و برای برطرف‌شدن این مشکلات به‌صورت اساسی برنامه‌ریزی شود.

 

استاندار یزد اعلام صادرات ۴۰۰ هزار دلاری استان را اشتباه ذکر و تصریح کرد: صادرات واقعی استان براساس استخراج میزان صادرات برخی واحدهای صنعتی و معدنی استان به صورت دقیق مشخص شد که عدد آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای اقتصادی استان قسمتی از صادرات خود را از یزد صادر نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تراز اقتصادی شاید در برخی آمارها مناسب نباشد.

 

استاندار یزد در ادامه به برنامه آینده‌پژوهی اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: آینده اقتصاد کشور در سواحل خواهد بود و باید برای حضور فعال در این سواحل از هم اکنون برنامه‌ریزی کرد.

 

فاطمی مردمی‌کردن اقتصاد را یکی دیگر از پایه‌های اقتصاد مقاومتی ذکر و تصریح کرد: باید برای مردمی‌کردن اقتصاد برنامه دقیق و منظمی داشته باشیم و بر اساس این برنامه پیش برویم.

 

انتهای پیام/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از