حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد:

میوه در یزد ارزان‌تر از سال گذشته است

میوه در یزد ارزان‌تر از سال گذشته است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد با بیان اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین میوه شب عید در استان یزد وجود ندارد، گفت: نرخ میوه شب عید امسال ۱۵ درصد کمتر از عید سال گذشته است.

حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزد رسا» دررابطه‌با وضعیت تأمین میوه شب عید برای مردم استان یزد اظهار کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد و به حد کافی میوه در بازار موجود است.

وی با بیان اینکه قیمت میوه نسبت به سال گذشته پایین‌تر است، گفت: به‌عنوان‌مثال سیب با متوسط قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود؛ قیمت سیب در میادین، بسته به کیفیت آن از ۱۵ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد ادامه داد: پرتقال نیز به‌وفور در بازار وجود دارد؛ پرتقال والنسیا نیز در میادین میوه و تره‌بار، بسته به کیفیت آن از ۱۵ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه مغازه‌داران، میوه خریداری‌شده میادین میوه و تره‌بار را با ۳۰ درصد سود عرضه می‌کنند، گفت: این کاهش قیمت میوه نسبت به سال گذشته به دلیل فراوانی میوه است؛ چراکه میوه و تره‌بار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شود.

 مشرف با اشاره به اینکه سال گذشته در برخی موارد قیمت و کیفیت میوه‌ای که به طور معمول توسط میوه‌فروشان ارائه می‌شد، نسبت به میوه‌های ستاد تنظیم بازار شب عید، بهتر بود، تصریح کرد: به دلیل فراوانی میوه احتمال دارد این اتفاق امسال هم رخ دهد؛ البته تحقق آن بستگی به تقاضای مردم هم دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از