حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل یک از شرکت‎‎‌های کاشی یزد:

ناترازی‌انرژی و مدیریت سطح نارضایتی‌ها را افزایش داد

ناترازی‌انرژی و مدیریت سطح نارضایتی‌ها را افزایش داد

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک پارمیدا در نشست با رئیس انجمن کاشی و سرامیک استان یزد گفت: صنعتگران در حوزه کاشی و سرامیک پس از مدت‌ها با برگزاری جایزه تعالی دلگرم شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، هادی صادقیان در نشست با رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور با بیان اینکه صنعتگران در حوزه کاشی و سرامیک پس از مدت‌ها با برگزاری جایزه تعالی دلگرم شدند اظهار کرد: جایزه تعالی که برای اولین‌بار برگزار شده است یک فکر و اتفاق نو به شمار می‌رود، باعث شد تا اتفاقات خوب دیگری به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه با دست‌خالی و تنها با توکل بر خدا وارد عرصه تولید و صنعت شده است گفت: کل مصرف برق این واحد صنعتی روزانه ۱۷۰ کیلووات است که از میزان مصرف سنگ‌بری کمتر است؛ اما برق مجموعه را ۵ روز ۵ روز قطع کردند.

مدیرعامل کاشی و سرامیک پارمیدا عنوان کرد: از استاندار و فرماندار زارچ درخواست داشتیم که گفتند بر اساس لیست انجمن کاشی قطعی را اعمال کردند.

صادقیان با بیان اینکه از پیک مصرف برق عبور کردیم و به‌زودی برنامه قطعی گاز شروع می‌شود گفت: باتوجه‌به اینکه مجموعه ما فاقد آماده‌سازی است و خاک موردنیاز خود را نیز خریداری می‌کنیم، تقاضا داریم حمایت کنید و برنامه بهتری برای قطعی‌ها بچینید.

وی خاطرنشان کرد: درحالی‌که کارخانه ماه گذشته باید ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار متر کار تولید می‌کرد تنها ۵۳ هزار متر تولید داشته است که با این وضع هزینه‌های شرکت نیز تأمین نمی‌شود.

زیست‌بوم صنعت؛ خود را بر اساس ناترازی انرژی در سال‌های پیشرو تغییر دهد

مرتضی صفدری زاده، رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور نیز در این نشست اظهار کرد: انجمن سرامیک برای قطعی برق نسبت به واحد‌های کوچک که مصرف برق کمی داشتند حساس بود، نظر ما این بود که واحدها زیر یک مگاوات و یا زیر ۵۰۰ کیلووات را از برنامه خاموشی خارج کنیم و جور این مقدار را صنایع بزرگ بکشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برنامه خاموشی به حق کسی توجه نکرد و عنوان می‌شود دستور شورای امنیت ملی است، گفت: به اعتقاد بنده در کنار ناترازی برق؛ مدیریت هم ناتراز است و در مدیریت برق هم دست انجمن و دست اداره کل صمت در این داستان بسته شده است.

رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور گفت؛ متأسفانه مدیران به برخی سیاست‌های اصولی، کاربری و عملیاتی وجود دارد که کمترین نارضایتی را در صنایع ایجاد می‌کند توجه ندارند، درحالی‌که می‌توانند یک واحد بزرگ دولتی را تعطیل کنند و ۱۷ هزار واحد صنعتی کوچک ۱۰۰ کیلوواتی را فعال نگه دارند و این حجم از نارضایتی صنایع را شاهد نباشیم؛ راهکارهایی وجود دارد؛ اما توجه نمی‌کنند.

صفدری زاده گفت: به نظرم می‌رسد در امر قطعی گاز شاهد شرایط بهتری نسبت به قطعی برق باشیم؛ گاز جایگزینی دارد؛ اما برق  قابلیت جایگزینی راحتی ندارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان در دفاع از حق استان ضعیف عمل می‌کنند ادامه داد؛ سهم خاموشی استان یزد نسبت به نقاط دیگر کشور بالا است، همچنین در امر مالیاتی نیز این گونه است؛ ۵۱ هزار میلیارد تومان سهمیه مالیاتی برای استان یزد در نظر گرفته شده است که پیش از این ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که نه صنعت جدی ایجاد شده است و نه تولید ناخالص استان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک تاپسر ادامه داد: زیست‌بوم صنعت را باید برای سه چهار سال آینده بر اساس این مشکل ناترازی انرژی مدیریت شود، چرا که اگر منابع مالی برای احداث نیروگاه فراهم باشد چهارتا پنج سال آینده ۲۰ هزار مگاوات کمبود انرژی وارد مدار شود. 

صفدری زاده تأکید کرد: بنابراین باید زیست‌بوم خود را در استان یزد باتوجه‌به شرایط تغییر دهیم و خودمان دست‌به‌کار حل چالش بشویم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از