حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
نماینده مردم شهرستان اردکان:

نگاه رهبری در انتخاب اصلح مورد توجه باشد

نگاه رهبری در انتخاب اصلح مورد توجه باشد

نماینده مردم شهرستان اردکان گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات و انتخاب فرد اصلح همیشه فصل الخطاب بوده و باید ملت ایران بیانات ایشان را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

مصطفی پوردهقان اردکان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدسا»، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات گفت: دوران تاریخی مهمی در پیش رو داریم و به دلیل اتفاقات تلخی که رخ داد، شرایط خاصی بر کشور حاکم است و رئیس جمهور و همراهان وی به شهادت رسیدند در حالی که اگر این حادثه تلخ نبود انتخابات برحسب روال عادی در سال بعد برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: انتخابات در هشتم تیرماه برگزار می‌شود و فرمایشات و نکات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات و انتخاب فرد اصلح همیشه فصل الخطاب بوده و باید ملت ایران بیانات ایشان را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم شهرستان اردکان افزود: انتخابات دو بعد دارد، داوطلبان یا افرادی که خود را در معرض انتخاب برای منصب ریاست جمهوری قرار می‌دهند و کسانی که باید رأی دهند و رئیس جمهور را انتخاب کنند، کاندیداهایی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند باید بدانند که ریاست جمهوری کار ملی و تخصصی چند بعدی، کار سخت شبانه روزی و کار تعاملی با همه تفکرات و گروه‌های سیاسی و حوزه‌های تخصصی است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر حوزه اجرایی کشوری در اختیار منتخب مردم قرار می‌گیرد که مردم آن 240 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و چند صد هزار خانواده شهدا، جانباز و ایثارگر در کشور وجود دارند و این موضوع هم کار را برای شخصی که می‌خواهد به عنوان رئیس قوه مجریه فعالیت کند سنگین می‌کند.

پوردهقان گفت: نکته دیگر از نگاه کسانی است که می‌خواهند رئیس جمهور خود را انتخاب کنند، باید از بین کاندیداها با سلایق مختلف سیاسی که سوابق خوبی نیز دارند فردی را انتخاب کنند، کشور هم اکنون به شخصی نیاز دارد که بانشاط، پرتوان و با تخصص بسیار بالا باشد و بتواند گروه‌های مختلف را دور هم جمع کند و عمده برنامه‌هایش هم در حوزه معیشت، کاهش تورم و امید آفرینی بیش از پیش برای مردم در حوزه اعتماد بخشی به نظام و دیگر حوزه‌های تخصصی که کشور نیاز دارد باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید رئیسی که مردم باید در انتخاب فرد اصلح بیشتر مورد توجه قرار دهند، گفت: نکته اساسی که همه گروه‌های سیاسی به آن تأکید دارند این است که شهید رئیسی فردی مخلص بود و اگر نقد غیرمنصفانه به او می‌شد و احساس می‌کرد که جواب دادن به این نقد موجب ایجاد تنش و حاشیه برای کشور است سکوت می‌کرد، خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی نیز از مواردی است که باید برای همه الگو باشد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از