حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت‌تعاونی پیشگامان کویر:

نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرق کشور را خریداری می‌کنیم

نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرق کشور را خریداری می‌کنیم

مدیرعامل شرکت‌تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرق کشور را با مشارکت مردم خریداری خواهیم کرد.

رضایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» در نشست مردمی‌سازی اقتصاد با تعاون بین کارآفرینان و مردم با بیان اینکه کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی برای تأمین برق خود، در محل کارخانه باید نیروگاه خود تأمین داشته باشند، افزود: در این راستا و برای تأمین برق موردنیاز واحد‌های تولیدی، یک طرح مشخصی پیشنهاد شده است.

وی افزود: کارآفرینان در این طرح به‌عنوان سهام‌دار، عضو یک شرکت‌تعاونی خواهند شد و با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردمی، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرق کشور را خریداری خواهیم کرد که هم مشکل کارآفرینان برای تأمین برق مرتفع می‌شود و هم مردم به طور مستقیم وارد طرحی شده‌اند که ارزش‌افزوده تضمین شده توسط کارآفرینان دارد و هم در منافع آن شریک شوند.

مدیرعامل شرکت‌تعاونی پیشگامان یزد ادامه داد: این نیروگاه‌ها در یزد، استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است. درصورتی‌که با مشارکت مردمی و تعاونی باشد می‌تواند زمان اقساط آن را طولانی‌تر کرد.

وی عنوان کرد: کارآفرینان در این طرح، تعهد پرداخت دولت را خواهند داشت و سرمایه مردم تضمین شده است.

رضایی‌نژاد اظهار داشت: در این طرح راه‌اندازی حداقل ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید دیده شده است که کمبود برق کارخانه‌ها تأمین شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از