حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
کارشناس مسائل منطقه‌ای عنوان کرد:

هراس صهیونیست‌ها از یمن

هراس صهیونیست‌ها از یمن

کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه انصارالله یمن به بازوی بازدارنده منطقه تبدیل شدند گفت: تسلط انصارالله یمن بر تنگه باب المندب آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار هراس کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به نقش‌آفرینی موثر ارتش و انصارالله یمن در تحولات منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی گفت: یکی از مسائلی که در تغییر معادلات منطقه ای و بین المللی موثر است حضور فعال محور مقاومت و مولفه مهمی به نام ارتش و انصارالله یمن است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی این دو نهاد در جنگ ۸ ساله با عربستان نشان داد این دو نیرو با برخورداری از تجربه جنگ و تولید سلاح بومی نقش تاثیرگذاری در تحولات منطقه خواهد داشت، تصریح کرد: در طول ۸ سال جنگ با عربستان، انصارالله و ارتش یمن به توانمندی بالایی در زمینه بازدارندگی دست پیدا کردند و امروز به عنوان یک قدرت مهم در تغییر معادلات منطقه ای نقش آفرینی می کنند.

هانی زاده با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی یمن موجب تسلط کامل انصارالله و ارتش این کشور بر تنگه باب المندب است، عنوان کرد: تنگه باب المندب یکی از تاثیرگذار ترین معابر آبی در منطقه است که یمن به آن تسلط کامل دارد.

این کارشناس مسائل منطقه ای با اشاره به اینکه در طول ۲ ماه گذشته جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، منجر به شهادت بیش از ۲۰ هزار نفر و نابودی زیرساخت های این منطقه شده است، تصریح کرد: ارتش و انصارالله یمن در حمایت از مردم غزه به نقش آفرینی در محور مقاومت پرداخته و اعلام کردند که هر کشتی از باب المندب عبور کند توقیف خواهد شد و ۴ کشتی صهیونیستی توقیف شد.

هانی زاده با اشاره به اینکه این اقدام یمن یک اقدام بازدارنده بود گفت: فشار انصارالله یمن بر آمریکا و رژیم صهیونیستی شرایط را به نفع غزه تمام خواهد کرد، تسلط انصارالله یمن بر تنگه باب المندب که چندین دریا را به هم مرتبت می کند، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار هراس کرده است.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از