حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
باحضور اساتید برتر دانشگاه‌های یزد برگزار شد؛

همایش علمی شجره طیبه بسیج در رویداد شاگردپروری

همایش علمی شجره طیبه بسیج در رویداد شاگردپروری

همایش علمی شجره طیبه بسیج در رویداد شاگردپروری باحضور اساتید برتر دانشگاه‌های استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، همایش علمی شجره طیبه بسیج در رویداد شاگردپروری باحضور اساتید برتر دانشگاه‌های استان و ریاست دانشگاه یزد و هیأت رئیسه با سخنرانی فتح‌اللهی عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام برگزار شد و در این رویداد پنج مقاله برگزیده به همت بسیج اساتید استان يزد ارائه شد.

علی‌نژاد دبیر رویداد و دانشیار علوم اجتماعی دانشگاه یزد به ارائه مقاله‌ای با عنوان «گفتمان‌های شاگردپروری» پرداخت.

«در بحث شاگردپروری مشکل از ارزش های ما نیست از روش»های ماست»، ما در یک سری وضعیت‌های متغیر و شناور مجبور به تصمیم‌گیری و شاگردپروری هستیم»، «شاگردپروری یک ضرورت است، متکثر شده، ائتلافی- رقابتی دارای ظرفیت‌های نوظهور مجازی و مستلزم بایدها و نبایدهاست» از جمله محورهای این مقاله بود.

کبیری، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور یزد نیز به ارائه مقاله‌ای با عنوان «ارائه یک چارچوب مبتنی بر باورها جهت دستیابی به اهداف شاگردپروری» پرداخت که «باور با قلب افراد طرف است ولی می‌تواند حق باشد و یا باطل»، «نظریه بیوت در مورد تقواپیشگی افراد» و «افراد آرام معمولا باورمندتر هستند» از محورهای آن بود.

ترکاشوند، دانشیار علوم اجتماعی دانشگاه یزد نیز با مقاله «میل مهاجرت به خارج در دانشجویان دانشگاه یزد» گفت: در این تحقیق یک کار آماری خوب انجام گرفت که نتایج آن عبارتند از: دانشجو فکر می‌کند نیازهایش در کشور بزودی برآورده نمی‌شود.

وی اهمیت ذکر تجربه‌های اساتید از خارج و مشکلات آنها را از دیییگر نتایج این تحقیق دانست و ادامه داد: میل به مهاجرت برای تحصیل و امید به برگشت ارزشمند است و پسران مجرد به‌خصوص رشته‌های فنی میل بیشتری به مهاجرت داشتند و ارتباط منفی بین میل به مهاجرت و کوشش‌های تحصیلی وجود دارد.

کلانتری، رئیس دانشگاه یزد در رویداد شاگرد‌پروری نیز با ارائه مقاله‌ای گفت: اگر شاگرد پرورش دهیم به میزان مورد نیاز و حتی بیشتر، مهاجرت هم بکنند سفیران ما خواهند بود و ارزشمند است.

وی ادامه داد: اصل مهاجرت قبح ذاتی ندارد و بعضا دانش‌آموخته خوب ما بهتر از موشک می‌تواند عمل کند و اثرگذار باشد و ما اگر بتوانیم افرادی مثل دکتر هنرور در دانشگاه یزد را تکثیر کنیم بخش بزرگی از نگرانی ما در از بین می‌رود.

زارعی، معاون گفتمان‌سازی بسیج اساتید استان یزد نیز با ارائه مقاله «بررسی نقش اساتید کاریزماتیک در شاگردپروری تراز گام دوم انقلاب اسلامی در میان زومرهای نئولیبرال» گفت: بر اساس نظریه کاریزماتیک باید بین اقتدار و صمیمیت بایستی ارتباط برقرار کنیم و زمانی ما مؤثریم که از نوع دوستی مؤثر انفاق کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از