حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
امام جمعه موقت یزد:

وقایع فلسطین پرده ریای غرب را کنار زد

وقایع فلسطین پرده ریای غرب را کنار زد

امام جمعه موقت یزد گفت: با تمام جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس می‌گویند تا هر جا از آن حمایت می‌کنند بنابراین باید فهمید غرب دغل‌باز هیچ عاطفه و رحمی ندارد و با این قضایا پرده‌ ریا بیشتر از روی غرب کنار رفت.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به وقایع جاری در فلسطین اشغالی، گفت: توجه به قضایای فلسطین و نقشی که غرب در پیدایش رژیم صهیونیستی داشته است،‌ بهترین مدرس واقعیت غرب دغل‌باز و فریب‌کار است و درس‌های مهم و پر عظمتی می‌توان از آن گرفت.

امام جمعه موقت یزد افزود: امروز ملت مظلومی که در فلسطین محاصره شدند مخصوصا آنها که در غزه حضور دارند، برق آب و خوراکشان و تمام امکاناتشان در اختیار دشمنانشان است یا در اختیار کسانی است که به آنها رحم نمی‌کنند و از دشمنان واهمه دارند یا دست نشانده دشمنان هستند.

وی‌ ادامه داد: هر روز این تنگناها و سختی‌ها بر مردم مظلوم‌ غزه افزوده می‌شود و مردم در فشار بیشتر می‌گذارند تا تدریجا بمیرند یا از آنجا هجرت کنند یعنی در شکنجه ملایم دائمی یا گاهی شدید قرار می‌دهند تا دیگر تابی برای باقی‌ماندن یا زنده ماندن حقیقی نداشته باشند،‌ اینها سالیان دراز است که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، برای آنها مردن یا زنده ماندن یکسان است، در شرایطی قرار داده‌ شده‌اند که یا بمانند و‌ ذلیلانه و تدریجی‌ بمیرند یا شجاعانه و سرافرازانه در نبرد با دشمن کشته شوند و چاره‌ای جز این ندارند. 

مدرسی اضافه کرد: این صهیونیست‌های کثیف، دنیاپرست ودشمن‌ اسلام و بشریت رحم ندارند و حامیان آنها هم در حقیقت عین آنها هستند و با وجود جنایت‌هایی که در سالیان‌دراز رژیم غاصب صهیونیستی انجام داده‌ است، باز هم از این‌ رژیم حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که این همه انسان بی گناه در سرزمینشان که تحت فشار و غصب شده است‌ قرار گرفته‌اند‌ رژیم صهیونیستی با بمب‌هایی که ممنوع است و به کار بردن آنها جنایت بین‌المللی محسوب می‌شود بر سر غیرنظامیان، فرزندان،‌ زنان و خردسالان فرو می‌ریزند و ابایی ندارند، آن وقت غرب و آمریکا و انگلیس، وزیر خارجه خود را سراسیمه به سرزمین‌های اشغالی می‌فرستند و می‌گویند ما تا هر جایی رژیم صهیونیستی را حمایت می کنیم از اینجا دموکراسی غربی، حقوق‌بشر غربی و زن و زندگی و‌ آزادی آنها مشخص می‌شود، اینها عناوینی برای فریب مردم دنیاست و تابلوهایی است که می‌خواهند تحت پوشش آن هر جنایتی را انجام دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: بالاتر از جنایت اسرائیل متصور نیست، هیچ معیار و قانونی را رعایت نمی‌کند، سرزمین فلسطینیان را غصب کرده، خانه‌های مردم را بر سر آنها خراب می‌کند می‌کند، مردم را در کوچه بازار می‌کشد، اسیران در تنگنا قرار می‌دهد و درعین حال غرب مدعی حقوق بشر و صادر کننده اعلامیه جهانی حقوق بشر و طرفداری حقوق‌ زن زندگی آزادی می‌گوید ما همراه اسرائیل هستیم و تجهیزات و‌امکانات در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد ‌‌‌‌‌‌و از اینجا باید فهمید غرب دغل‌باز هیچ عاطفه و رحمی ندارد و با این قضایا پرده‌ ریا بیشتر از روی غرب کنار رفت.

وی‌با اشاره به دیگر جنایات غرب در بوسنی هرزگوین، عراق، افغانستان و ... تصریح کرد: چقدر نادانند که آنها می‌گویند با این پرندگان فقط از طریق مذاکره صلح آمیز صحبت کنید، ما نمی‌گوییم مذاکره و حرف زدن غلط است، مذاکره از روی ضعف و حسن نیت نسبت به دمشن‌قداری نسبت به غرب فریبکار غلط است تا قدرت نداشته باشیم و نتوانیم در مقابل زورگویی‌های آنها مقاومت جانانه کنیم آنها به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی‌کنند و به خواسته‌های بر حق هیچ ملتی گوش نخواهند کرد.

مدرسی ادامه داد: بدانید این رژیم غاصب و غرب اگر دستشان برسد با تمام ملت مسلمان و بلکه با تمام بشریت همین معامله را خواهند کرد، خود را ارباب و بقیه را بردگان حلقه به خودشان می‌دانند که باید تسلیم آنها باشند‌، برای اینکه عزت، عظمت و بقای خود را تضمین کنیم باید انسجام و و‌حدت داشته و با مشکلات سازگاری داشته باشیم، فناوری را به دست بیاوریم، انسجام نیروهای مسلح و اتحاد همه مسلمانان و ملت ایران می‌تواند این رویاهای دشمن را آشفته کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از